Notícies de dinamització econòmica
Actualitat sobre el comerç a Roquetes
Ajuts a inversions empresarials d'alt impacte
S'ha publicat la Resolució EMC/2126/2016, de 9 de setembre, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2016 del programa d'ajuts a inversions empresarials d'alt impacte. Les bases reguladores es troben a la Resolució EMC/2089/2016, de 9 de setembre.
Termini de presentació: des de 21/09 a 20/10/2016.
Sessions informatives i formatives - Emprèn dipta.cat capacitant!
- Com trobar el punt d’equilibri del meu negoci? El Pla econòmic-financer
- Com fer un vídeo de presentació del teu projecte
- Quina és la proposta de valor de la meva empresa? Formació en CANVAS i Branding
Sessió informativa i formativa |
Amb l'experiència emprenedora de |
LLOC | Dia i hora |
Com trobar el punt d’equilibri del meu negoci? El Pla econòmic-financer |
Ferran Folch de DELTACLETA |
Cambra de Comerç Tortosa |
17 de juny del 2016 / de 9.30 a 14.30 h |
Sessió informativa |
Joaquim Gauxachs d'ECOHAB |
Viver d'Empreses Baix Ebre Innova Camarles |
20 de juny del 2016 / de 9.30 a 11.30 h |
Jornades de Formació en Màrqueting Digital a les TE (gratuïtes)
- Seminari d’estratègia digital
Com crear un Pla de màrqueting online
Lloc: Tortosa
Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa
Data: Divendres 10 de juny de 2016
Horari: 16:00h a 20:00h
Més info: PDF adjunt
Inscripcions: Formulari, telèfon 977 442 116 o mail Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
- Seminari d’estratègia digital
Com millorar l'estratègia de comunicació online en establiments turístics
Lloc: L'Ametlla de Mar
Centre d’Interpretació de la Pesca - Porxos de la Confraria Vella
Data: Dilluns 13 de juny de 2016
Horari: 16:00h a 20:00h
Més info: PDF adjunt
Inscripcions: Formulari, telèfon 977 442 116 o mail Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
- Seminari d’estratègia digital
Inbound Marketing, la resposta als nous hàbits de recerca i compra dels usuaris
Lloc: Sant Carles de la Ràpita
Biblioteca Municipal Sebastià Juan Arbó - Carrer del Montsià, 66
Data: Dijous 30 de juny de 2016
Horari: 16:00h a 20:00h
Més info: actiu.montsia.cat/inbound-marqueting/
Inscripcions: Formulari
Ajuts a la contractació
Incentivem la contractació de persones en situació d'atur
L'Ajuntament de Girona posa a l'abast de les empreses un seguit d'ajuts a la contractació1 amb l'objectiu de:
Facilitar la contractació de persones en recerca de feina
Impulsar l'activitat econòmica
Crear llocs de treball
1 Aquests ajuts són compatibles amb les bonificacions en les quotes de la SS segons la normativa vigent.
JOVES PER L'OCUPACIÓ
Quantia subvenció Fins a 648,60 €/mes (per jornada completa o la part proporcional per jornades a temps parcial)
Objectiu Contractació de joves de 16 a 25 anys formats com: - auxiliars de magatzem - ajudants de cambrer/a - ajudants de cuina - auxiliars de neteja - auxiliars a la indústria alimentària - auxiliars d'electricitat de manteniment industrial - auxiliars de mecànica industrial
Requisits del contracte: 6 mesos de contracte Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària
Característiques de l'empresa: Empreses ubicades a Girona i àrea urbana que no hagin acomiadat treballadors/ores en els darrers tres mesos per acomiadament qualificat d'improcedent o nul per l'òrgan judicial.
Termini Fins al 30 de setembre de 2016
FEM OCUPACIÓ PER JOVES
Quantia subvenció Fins a 648,6 €/mes (per jornada completa o la part proporcional per jornades a temps parcial)
Objectiu: Contractació de joves de 18 a 29 anys, que es formaran atenent a les necessitats i/o requeriments de l’empresa contractant.
Requisits del contracte: 6 mesos de contracte Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària.
Característiques de l’empresa: Sense acomiadaments improcedents, nuls o col·lectius en els darrers 3 mesos.
Termini Fins al 31 d'agost de 2016
CONTRACTACIÓ DE MAJORS DE 45 ANYS
Quantia subvenció: Fins a 9.000 € (variable segons durada del contracte i tipus de jornada)
Objectiu: Contractació de majors de 45 anys en situació d'atur durant els darrers 6 mesos.
Requisits del contracte: 6 o 12 mesos de contracte (18 mesos en cas de persones amb certificat de discapacitat superior al 33%) Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària
Característiques de l'empresa: Persones físiques i jurídiques amb capacitat per contractar laboralment i amb centre de treball a Catalunya.
Termini: Fins al 30 de novembre de 2016
GIRONA ACTUA
Quantia subvenció Fins a 324,40 €/mes per contractació de joves de 16 a 29 anys Fins a 648,60 €/mes per contractació de persones majors de 29 anys (per jornada completa, 75% de l'import per jornades inferiors)
Objectiu: Contractació de persones en situació d'atur que formin part del programa d'orientació laboral Girona Actua.
Requisits del contracte: 3 mesos de contracte, prorrogable a 6 mesos Jornada mínima de 25 hores setmanals
Característiques de l'empresa: Empreses ubicades a Girona i àrea urbana que no hagin acomiadat treballadors/ores en els darrers tres mesos per acomiadament qualificat d'improcedent o nul per l'òrgan judicial.
Termini Fins al 31 de desembre de 2016
Presentació informe economia local i regional
Presentació de l'Informe d'Economia Local i Regional de les Terres de l'Ebre 2015, el qual tindrà lloc el dilluns 30 de maig a les 12h a l'Aula Magna del Campus Terres de l'Ebre.
En aquest acte també es lliuraran els premis dels guanyadors del concurs de fotografia per a la imatge de la portada de l'Informe.
Accions 2016 Baix Ebre Avant per reactivar l'economia comarcal
El Consell Comarcal del Baix Ebre invertirà enguany 263.000 euros en el projecte Baix Ebre Avant que té com a objectiu reactivar l'economia i crear llocs de treball a la comarca, a través d'accions encaminades a donar suport a les empreses del sector turístic i agroalimentari, preferentment, i a les persones desocupades.
L'ens comarcal ha programat per aquest 2016 tot un seguit d'accions per dinamitzar l'activitat econòmica comarcal i generar ocupació:
- Sortim a l'exterior. Assistència tècnica per internacionalitzar empreses agroalimentàries.
- Growing up. Anem a créixer! Assistència tècnica per a l'acompanyament empresarial.
- Guanya visibilitat a la xarxa! Cicle de seminaris per crear una estratègia empresarial online.
- Seminaris de creativitat culinària amb producte de proximitat.
- Seminaris de creació de producte turístic.
- Programes de qualificació professional.
XXIII Setmana de la Internacionalització Empresarial
No t'ho perdis |
45 minuts poden ser suficients per canviar el futur de la teva empresa. |
El que no et pots perdre del Bizbarcelona 2016
Emprenedors, emprenedors socials i pimes. Aquests són els tres grans focus de l'edició 2016 del Bizbarcelona, l'esdeveniment per impulsar els projectes empresarials durant les seves etapes de creació i d'inici del seu creixement.
Els propers 1 i 2 de juny, Bizbarcelona oferirà respostes i solucions concretes dins les seves àrees clàssiques bizemprèn i bizpimes, solucions que volen fer créixer els negocis de manera eficaç, creant nous llocs de treball i amb millors condicions. Com a novetat, enguany el saló incorpora l'àrea bizeconomia social, centrada en els projectes empresarials que aporten beneficis socials o medi ambientals a l'entorn.
En el marc del saló, ACCIÓ i la Xarxa Emprèn, en representació del Departament d'Empresa i Coneixement, organitzen un seguit de sessions d'alt interès que no et pots perdre! Aquest n'és el detall:
dimecres, 1 de juny | ||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
dijous, 2 de juny | ||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
Prem aquí per conèixer els detalls de totes aquestes sessions i activitats.
ACCIÓ i la Xarxa Emprèn també seran presents a l'estand Catalunya Emprèn i a l'espai d'Assessorament Financer del Bizbarcelona per atendre't i assessorar-te en temes de finançament i emprenedoria.
I perquè no et perdis el Bizbarcelona t'oferim un descompte en l'entrada! Amb el codi promocional de la Generalitat pots inscriure't al saló per només 8€: introdueix el codi B7F2C92F en inscriure't a la pàgina del Bizbarcelona.
Vols escalfar motors? Recupera els continguts més destacats de l'edició del 2015 del BizBarcelona.
Jornada “Treball i territori” - 11/05/16
Des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de les Terres de l’Ebre es convida a
la Jornada “Treball i territori”, a càrrec de Josep Ginesta, Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies
Dia: 11 de maig de 2016
Hora: 18 h
Lloc: Consell Comarcal del Baix Ebre.
Alguns dels eixos temàtics de la jornada seran:
- El treball com a dret social,
- Com es comporta l’ocupació i els indicadors,
- Les inversions públiques en polítiques actives pel treball,
- El cas de Catalunya i
- El treball, el territori i les Estratègies territorials per un treball de qualitat.
Esperem sigui del vostre interès.
Programes d'inserció laboral per a joves - Garantia Juvenil (Consell Comarcal del Baix Ebre)
A Roquetes es formaran 18 demandants d’ocupació per conduir activitats físicoesportives als Ports i el Delta
L'alcalde de Roquetes, Francesc Gas i el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, han inaugurat el dia 1 d'abril un curs de formació que pretén dotar el sector turístic de personal amb coneixements específics del territori per desenvolupar activitats per itineraris de baixa i alta muntanya.
El turisme encara és un filó a seguir explotant. “Les activitats esportives tant als Ports com al delta de l’Ebre van en augment i necessitem gent preparada que tingui la capacitat de guiar aquestes activitats o fins i tot crear empreses per generar noves ofertes turístiques”, ha indicat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu.
L’alcalde de Roquetes, Francesc Gas, ha animat els participants a aprofitar aquest curs per trobar posteriorment una feina estable dins un sector que té moltes potencialitats a les Terres de l’Ebre.
Ajuts Leader - Convocatòria 2016 (2)
Actualment la convocatòria per sol·licitar els Ajuts Leader del 2016 està oberta. La presentació de les sol·licituds es podrà fer del 28 de gener al 21 de març de 2016 (ambdós inclosos).
ORDRE ARP/8/2016, de 21 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts destinats a l'aplicació del desenvolupament local participatiu Leader en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020 (operació 19.02.01), i es convoquen els corresponents a l'any 2016.
Descarrega i omple el formulari per fer la sol.licitud per rebre els Ajuts Leader
![]() |
Sol·licitud Ajuts Leader 2016.doc |
Descarrega els criteris de valoració dels projectes presentats en les sol·licituds
![]() |
Criteris de selecció beneficiaris Ajuts Leader 2016.xlsx |
Ordre dels Ajuts Leader del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya
![]() |
Ordre Ajuts Leader 2016.pdf |
![]() |
Podeu trobar més informació descarregant el TRÍPTIC INFORMATIU AJUTS LEADER 2016 |
Sortim a l'exterior! Assistència tècnica a l'exportació (2)
QUÈ ÉS SORTIM A L’EXTERIOR?
L’acció Sortim a l’exterior!, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses agroalimentàries, prioritàriament, per tal d’ajudar-les a internacionalitzar els seus productes i/o serveis amb un acompanyament i assessorament individualitzat per tal que puguin desenvolupar el seu propi pla d’exportació o d’expansió a l’exterior.
Aquest programa posa a la disposició de les empreses participants un assessor expert en tot allò que afecta a la internacionalització de l’empresa per tal que, mitjançant una assistència tècnica continuada, aquest expert realitzi un acompanyament integral segons les necessitats d’aquesta.
Aquestes necessitats dependran de si l’empresa vol:
- Començar a exportar
- Obrir més mercats
- O establir-se a l’exterior
QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?
Les empreses que podran formar part del programa podran ser:
- Empreses que ja exporten
- Empreses que no exporten però que vulguin iniciar-se en la venta a l’exterior
Aquestes empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:
- Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant el sector agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
- Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de Comercialització a l’exterior i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
- Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
- Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o d’obrir mercats a l’exterior que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer i projectar-se a l’exterior.
- Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
- Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.
QUÈ OFERIM?
En aquesta assistència tècnica oferim:
- Una sessió inicial grupal amb l’objectiu de presentar el programa, conèixer la metodologia de treball, fer networking amb la resta de professionals assessorats, i conèixer i classificar les empreses segons la seva experiència en l’àmbit de l’exportació o la venta en mercats exteriors.
- Sessions individuals d’acompanyament segons necessitats i situació de l’empresa seguint 3 fases:
Diagnosi
Anàlisi de la situació inicial de l’empresa en l’àmbit de l’exportació segons la seva experiència en la venta en mercats exteriors.
Accions correctores i de millora
En funció de l’experiència de l’empresa en l’àmbit de l’exportació o el comerç exterior i la diagnosi realitzada es proposaran accions correctores i de millora per tal de preparar a l’empresa per a la següent fase.
Full de ruta o pla d’acció concret i individualitzat
Aquesta fase farà èmfasi en els diferents aspectes a executar per part de l’empresa en funció de com sigui aquesta i la seva situació, on veurem, entre altres:
- Mercat o mercats objectius per a cada empresa i segments
- Canals d’entrada i forma de comercialització més adient
- Fires sectorials de referència
- Estratègia comercial, logística, packaging, documentació, normatives, etc
QUÈ OBTINDRÉ?
- Acompanyament d’un expert per projectar l’empresa als mercats exteriors segons la diagnosi realitzada i tenint en compte els seus objectius i recursos
- Una diagnosi de l’empresa
- Una proposta d’accions correctores i de millora
- Un full de ruta o pla d’acció concret a seguir per internacionalitzar l’empresa
QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?
Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.
Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.
A través d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.
QUÈ CAL SABER?
Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
Horari: a concretar amb cada empresa
Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril
Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016
Durada del programa: fins acabar el pla de treball amb l’empresa (màxim 9 mesos)
Growing up! Anem a créixer. Assistència tècnica

QUÈ ÉS EL GROWING UP?
Cada vegada més, les empreses necessiten comptar amb assessors experts per tal que de manera individual i directa els ajudin a consolidar el seu negoci i arribar a ser més competitives per poder incrementar els seus resultats.
L’acció Growing up! Anem a crèixer, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses per tal d’ajudar-les a millorar la seva estratègia empresarial, així com la gestió i promoció del seu negoci.
Aquest programa posa a la seva disposició diversos assessors experts en aquelles temàtiques clau que afecten a la seva operativitat, per tal que mitjançant una assistència tècnica continuada, aquests experts realitzin un acompanyament integral en aquelles mancances i necessitats detectades a partir d’una diagnosi prèvia.
QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?
Les empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:
- Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant els sectors turístic i agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
- Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de creixement i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
- Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
- Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o diversificació que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer.
- Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
- Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.
QUÈ OFERIM? I COM FUNCIONA?
L’empresa podrà rebre assessorament en cadascuna d’aquestes temàtiques (fins un màxim de 4) i tenint en compte les mancances o necessitats prioritàries detectades durant la diagnosi:
Màrqueting online i entorn web:
Màrqueting online
Aconseguir que l´empresa sigui capaç d´ establir i executar el seu propi pla d´acció on-line per assolir els objectius marcats de promoció i venta.
Benchmàrking. Anàlisi de competidors
L’anàlisi de competidors és bàsic i una de les primeres accions que qualsevol projecte empresarial ha de tenir en compte. El Benchmarking, és una acció totes les empreses haurien de dur a terme periòdicament, per conèixer el mercat i no perdre avantatge competitiu en un món empresarial on cada cop hi ha més oferta.
Estructura web
En aquesta acció, segons les directius del nou màrqueting, ajudarem a l’empresa a enfocar el web al públic i no a producte, per aconseguir que l’usuari navegui amb facilitat i se senti identificat amb el que li oferim.
Seo
Una de les principals claus d’èxit d’un lloc web, és el posicionament natural a cercadors. El SEO és una de les tècniques més potents d’atracció de visites al nostre lloc web.
E-commerce
Ajudar en la definició de com ha de ser un lloc web amb bones pràctiques pel que fa al funcionament del comerç electrònic, i en l’aplicació de tècniques per aportar visites al web i convertir-les en clients.
Xarxes Socials
Hem tenir en compte que les xarxes socials són un potent altaveu, que ens permetrà tenir visibilitat, així com gestionar la nostra reputació. Tanmateix, són una eina imprescindible per atreure visites al web, sigui per fer conèixer els nostres productes/serveis, o per a què els nostres seguidors estiguin al dia de què oferim, i fidelitzar el seu compromís amb la nostra marca.
Màrqueting offline, Finances i Control de gestió:
Quadre de comandament integral
És una ferramenta que uneix esforços en 4 perspectives: Financera, Client, Interna i Persones. Una direcció d’empresa gestionada a través del Quadre de Finançament Integral garanteix un creixement i una maduresa de l’empresa i del seu personal directiu òptim per fer front als nous reptes de forma segura.
Pla financer
El pla financer es planteja com la unió de les diferents parts de l’empresa des de la perspectiva econòmica, buscant la seva viabilitat des del punt de vista econòmic i definint les polítiques de finançament futures.
Control de gestió
Les empreses necessiten relacionar les accions del dia a dia amb l’ impacte que causen sobre el seu negoci. Per a això s’ha d’analitzar el pressupost d’ingressos i despeses, el pla d’inversions quantificat i el seu impacte sobre el quadre d’amortitzacions, l’ impacte fiscal, les necessitats de finançament, etc.
Pla de màrqueting operatiu (Màrqueting offline)
Per desenvolupar una estratègia de negoci rentable i impactant, des del punt de vista comercial i de marca, hem de descobrir quins són els aspectes claus a considerar, comprendre molt millor el comportament del client i desenvolupar els conceptes claus i les ferramentes de màrqueting.
Pricing (Estratègia de preus)
Actualment el preu, junt amb la marca, és l’element més altament posicionador als mercats. Calibrant la potencia i l’abast del “preu” sobre el comportament del client i l’economia del negoci, disposarem d’una estratègia en preus coherent, atractiva, eficaç i rentable per al nostre negoci.
Optimització del local/punt de venta i servei
Avui en dia, l’establiment comercial i la presentació dels productes i dels serveis actuen de forma decisiva sobre l’experiència i decisió de compra. En aquesta actuació coneixerem com decidim el “retailing” i el treballarem per multiplicar les ventes al punt de venta, descobrirem com actua el nostre client i què el fa decidir entre una oferta o una altra.
QUÈ OBTINDRÉ?
- L’acompanyament d’un expert en un màxim de 4 actuacions (detallades anteriorment) segons la diagnosi realitzada prèviament i les necessitats més immediates de l’empresa.
- Un pla de millora de l’empresa.
Des d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.
QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?
Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.
Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.
QUÈ CAL SABER?
Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
Horari: a concretar amb cada empresa
Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril
Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016
Queden excloses del programa les empreses que van participar al Growing up durant l’any 2015.
Guanya visibilitat a la xarxa! Cicle de seminaris d'estratègia online

Hem programat un cicle de set seminaris per oferir a les empreses del Baix Ebre la creació d'una estratègia online competitiva i innovadora.
Amb el títol 'Guanya visibilitat a la xarxa!' s'ha programat un cicle de set seminaris amb la finalitat d’oferir a les empreses del Baix Ebre els coneixements necessaris per a la creació d'una estratègia online competitiva i innovadora. L’objectiu és aconseguir que les empreses participants puguin posicionar-se a la xarxa amb les tècniques més innovadores per incrementar vendes i millorar el seu rendiment. Aquests seminaris van adreçats a empreses dels sectors turístic i agroalimentari, prioritàriament, i a empreses d’altres sectors productius i futurs emprenedors.
QUIN ÉS L’OBJECTIU?
Oferir a les empreses els coneixements necessaris per a la creació d’una estratègia online competitiva i innovadora, que els permeti desenvolupar la seva visibilitat online amb les tècniques més innovadores, amb la finalitat última d’incrementar les seves vendes
A QUI S’ADREÇA?
- Empreses dels sectors turístic i agroalimentari, prioritàriament
- Empreses d’altres sectors productius
- Futurs emprenedors
QUÈ FAREM?
SEMINARI 1
TALLER PRÀCTIC DE CREACIÓ D’UN PLA ESTRATÈGIC EN E-MÀRQUETING
CONTINGUT
Crear un pla estratègic en màrqueting online que permeti enfocar els esforços de l’empresa per disposar d’un pla d’acció clar, basat en els continguts del seu lloc web i de les xarxes socials.
NOMBRE DE SESSIONS
7 sessions de 4 hores
PONENT
Montserrat Peñarroya
DATES
29 de març
12, 19 i 26 d’abril
3, 10 i 17 de maig
HORARI
de 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 2
DE L’ ENDOMÀRQUETING A LA VISIBILITAT DE L’ EQUIP: EL VALOR DE LA TEVA EMPRESA
CONTINGUT
Tractarem el concepte que l’empleat és el principal client, i veurem com la visibilitat digital dels professionals de la nostra empresa retroalimenta el valor d’aquesta. Farem especial èmfasi en Linkedin així com en Facebook, Twitter i Pinterest, per aconseguir nous contactes comercials.
NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENT
Helena Casas
DATES
24 de maig
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 3
TALLER PRÀCTIC DE CREACIÓ DE LLOCS WEB AMB WORDPRESS
CONTINGUT
Moltes empreses disposen d’un lloc web amb una imatge obsoleta i amb una sèrie de carències tècniques, tenint en compte la ràpida evolució de l’entorn digital. D’altres, encara no en tenen. WordPress permet crear i gestionar el teu web, sense necessitat de tenir coneixements ni de programació ni de disseny. Amb aquest seminari crearem un lloc web corporatiu amb WordPress.
NOMBRE DE SESSIONS
4 sessions de 4 hores
PONENTS
Montserrat Peñarroya i Helena Casas (de forma individual)
DATES
31 de maig
7, 14 i 21 de juny
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 4
DIGUES-M’HO AMB IMATGES: TREURE PARTIT A INSTAGRAM I PINTEREST
CONTINGUT
Instagram és una xarxa social que totes les empreses que volen estar al dia en l’àmbit digital, estan realitzant un pla estratègic en aquesta plataforma totalment lligada al mobile màrqueting. Per altra banda, ser present a Pinterest ens ofereix una bona oportunitat per atreure visites al lloc web i botiga electrònica. Amb aquest seminari aprendrem a gestionar la imatge de l’empresa a través d’aquestes eines digitals.
NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
28 de juny
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 5
JA TENIM UN BLOG, I ARA QUÈ?
CONTINGUT
Per a què un web sigui totalment 2.0 ha de tenir un Blog on poder actualitzar la informació, i permetre la comunicació bidireccional amb l’usuari. Sovint, les empreses coneixen la importància de disposar del Blog, però els costa crear contingut de qualitat, i amb una periodicitat òptima. Amb aquest seminari aprendrem a crear i gestionar un Blog, que no només por ser útil per fidelitzar els clients, sinó també per arribar-ne a nous.
NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
5 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 6
EL CRM. CONEIXES ALS TEUS CLIENTS? QUÈ NECESSITEN?
CONTINGUT
El CRM (Customer Relationship Management) és una eina clau de gestió. Ens permet segmentar, per públic objectiu, la base de dades de clients, i gestionar correctament la informació de què disposem. Podem fer seguiment de pressupostos, accions de fidelització, llançament de promocions, campanyes d’email màrqueting, etc. Amb aquest seminari aconseguirem que les empreses puguin gestionar correctament la seva base de dades de clients, per fer-ne seguiment i realitzar accions de promoció i fidelització.
NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
12 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
SEMINARI 7
LA TEVA BOTIGA ELECTRÒNICA AMB WOOCOMMERCE DE WORDPRESS
CONTINGUT
Cada cop són més les empreses i petits comerços que són conscients de la seva presència a Internet. Però no només per mostrar-hi la seva informació, sinó també per a començar a realitzar transaccions comercials. En aquest seminari, partint del web creat amb WordPress, integrarem la botiga electrònica amb la popular extensió Woocommerce.
NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
19 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
QUÈ CAL SABER?
Donat que les sessions són teòriques i pràctiques és imprescindible que els assistents duguin el seu ordinador portàtil per poder treballar els continguts i aplicar els coneixements adquirits.
Aquest seminaris són independents entre ells, el que implica que l’empresa podrà decidir a quin d’ells hi participa, amb la possibilitat que, si són del seu interès, podrà realitzar-los tots. En tot cas, es recomana la participació a tots els seminaris donada la tipologia de la matèria i per tal de garantir la seva pràctica dintre de l’empresa.
INSCRIPCIONS
Data límit d’inscripció: 10 dies abans de cada seminari o fins exhaurir les places.
Per inscriure’s a qualsevol seminari cal omplir aquest formulari.
Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva atès que el nombre de places és limitat.
Des d'aquest enllaç us podeu descarregar el fullet amb tota la informació d'aquests seminaris.
Programa Fem Ocupació per a joves
Fem Ocupació per a Joves.
El principal objectiu del programa “Fem Ocupació per a Joves” és millorar la qualificació professional dels joves a través de l’adquisició d’experiència laboral i més formació especialitzada, mitjançant la combinació d’un conjunt d’actuacions integrades que fomentin la inserció laboral en empreses.
El projecte es desenvoluparà de desembre de 2013 a març de 2015.
Participar en el Fem Ocupació per a Joves és col•laborar en un projecte de formació i d’ajut a la ocupació en el que hi surten totes les parts beneficiades. Per una banda l’Ajuntament ofereix un servei a l’empresa de suport a la detecció de llocs de treball i perfils professionals que requereixen una formació adaptada a Certificat de Professionalitat o formació específica. A la vegada, ajudem a la orientació, tutorització, disseny i seguiment de la formació i acompanyament en la contractació. Els joves adquireixen experiència laboral al mateix temps que es formen i obtenen una qualificació professional que els servirà per a facilitar la seva inserció laboral, en l’empresa que el contracti o en d’altres.
D’altra banda, l’empresa disposa de joves amb una formació especialitzada en el seu sector i d’un ajut econòmic per a la seva contractació.
Les empreses interessades en rebre més informació i els demandants d'ocupació entre 18 i 29 anys, per tal que, si s'escau, puguin beneficiar-se d'aquest programa i alhora, informar-se de les característiques i requisits de participació. (Persona de contacte Elvira Figueres Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ).
Podeu descarregar els següents documents:
Documents relacionats
Seminari de creació de producte turístic: Els espais naturals protegits com a marc idoni per a la dinamització turística i agroalimentària
Seminari de creació de producte turístic: Els espais naturals protegits com a marc idoni per a la dinamització turística i agroalimentària que el Consell Comarcal del Baix Ebre ha preparat per al 29 d’octubre en el marc del projecte Baix Ebre Avant, destinat a empreses turístiques i agroalimentàries.
En aquest seminari, que obriran els representants de la Reserva de la Biosfera de Terres de l’Ebre s'exposaran diverses experiències de destins que han apostat per la producció agroalimentària local en la dinamització turística, com és el cas del Parc natural de Luberon, a França, la regió de Goierri, a Euskadio els Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.
A través de la presentació d'exemples d'èxit de promoció turística vinculada a espais naturals protegits i Reserves de la Biosfera, coneixerem els tipus de públic que freqüenten aquests espais, quines són les activitats que hi fan, quins serveis ofereixen les empreses i de quina forma es promocionen en els mercats turístics. Al final podrem intercanviar opinions i fer-los preguntes sobre els temes que més us interessin.
Per tal de formalitzar la vostra inscripció a aquest seminari, podeu fer-ho a través d’aquest formulari o a través del web www.baixebre.cat
(Àrea de Dinamització Econòmica-Projecte Baix Ebre Avant).
Data límit d’inscripció al seminari: 23 d’octubre de 2015
Lloc: Centre EbreTerra de Deltebre (C. Sant Miquel, 1).
Data: 29 d'octubre
Horari: de 09.30h a 14.00h
Al díptic adjunt trobareu la programació complerta del seminari.
Estem segurs que serà del vostre interès i desitgem que en tragueu el màxim profit.
Nova edició del Consolida't per beneficiar més de 700 autònoms
La Generalitat de Catalunya, destina 1,2 milions d'euros al programa Consolida't, per donar suport a la consolidació, l'enfortiment i la reinvenció de 700 autònoms. El pla estableix accions formatives en gestió empresarial així com assessorament personalitzat a treballadors autònoms per afavorir la consolidació de la seva activitat. |
|
|
Incentius que ofereix la Garantia Juvenil a les empreses
Tens una empresa? Això et pot interessar. Incentius a la contractació de joves per formació i aprenentatge, en pràctiques, de forma indefinida o a temps parcial amb vinculació formativa.
Consulta els incentius que ofereix la Garantia Juvenil a les empreses. Empreses compromeses amb les #TerresdelEbre! #GarantiaJuvenilCat
+Info http://goo.gl/3xxGJY
Consell Comarcal del Montsià | Amposta Empresa | Segadors del Delta | CEMEX España | Cenfim | MistralBonsai | AUTOCARES HIFE S.A. | Mancomunitat Taula del Senia | Baix Ebre Innova | Adede Terres de l'Ebre | Consorci per al Desenvolupament del Baix Ebre i Montsià | TedxAmposta | Cambra de Comerç de Tortosa
Presentació Impost de Societat per entitats sense ànim de lucre
Arran del Reial Decret-llei 1/2015, de 27 de febrer, que regula el mecanisme de segona oportunitat i reducció de la càrrega financera i altres mesures d’ordre social, es va introduir una modificació de la llei 27/2014, de 27 de novembre, de l’Impost sobre Societats, amb els següents efectes per a les entitats sense ànim de lucre:
Les entitats i institucions sense ànim de lucre no acollides a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge, no estaran obligadesa presentar la declaració de l’Impost sobre societats si compleixen simultàniament els tres requisits següents:
· Que els seus ingressos totals no superin els 50.000 euros anuals.
· Que els ingressos corresponents a rendes no exemptes no superin els 2.000 euros anuals.
· Que totes les rendes no exemptes que obtinguin estiguin sotmeses a retenció.
Tanmateix, malgrat la modificació indicada, les rendes obtingudes per aquest tipus d'entitats de l'explotació de barres de bar, la realització de concerts, exhibicions, activitats extraescolars per les quals es cobri entrada/preu/quota, la venda de roba, llibres de text, loteria, marxandatge, etc, segueixen considerant-se rendes no exemptes, que obliguen des del primer cèntim d’euro a la presentació de l'Impost sobre Societats. Les entitats que hagin obtingut ingressos per alguna de les activitats esmentades durant l’any 2014 han de presentar la declaració de l’Impost sobre Societat amb data límit el 25 de juliol.