seu electrònica

Tràmits

AntenaCaro

biblioteca

Notícies de dinamització econòmica

Actualitat sobre el comerç a Roquetes

Concurs d'elevator pitch - Dia de l'Emprenedoria del Sud de Catalunya

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 19 abril 2017

Pitch and Win 2017

URV Emprèn llença la primera edició del Concurs d’elevator pitch, Pitch and Win 2017.

Un concurs obert a tots els empresaris i emprenedors amb projectes per desenvolupar o empreses establertes amb màxim 5 anys de vida.

Més informació

Cicle de seminaris de màrqueting digital i entorn web

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 31 Gener 2017

bea cartell marketing 2017

La Montserrat Peñarroya i la Helena Casas tornen al nostre territori per oferir-nos les eines més novedoses per:

• crear una adequada estratègia de màrqueting online,
• tenir un lloc web competitiu i ben posicionat als principals cercadors,
• ensenyar-nos eines útils per gestionar de forma integrada els clients, les accions de promoció i fidelització,

amb els següents seminaris:

  • Seminari 1: SEO-Posicionament natural a cercadors
  • Seminari 2: Taller pràctic de creació de llocs web amb Wordpress
  • Seminari 3: Les eines digitals per fer networking i arribar a més clients
  • Seminari 4: Tallers d'analítica web
  • Seminari 5: El CRM. Gestiona correctament la teva base de dades de clients

Aquests seminaris estan adreçats prioritàriament a empreses, autònoms i emprenedors.

Lloc: Viver d'empreses Baix Ebre Innova (Camarles)  Telèfon: 977 47 17 35 - Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.  Horari: 15.30 a 19.30h.

Programa singular agrupat de garantia juvenil “Pagesia Jove: treball i territori”

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 31 Gener 2017

pagesiaPrograma singular agrupat de garantia juvenil “Pagesia Jove: treball i territori”.

Més info: http://www.ebredigital.cat/societat/2437-impulsen-un-nou-programa-d-ocupacio-per-formar-joves-pagesos 

PAGESIA JOVE: TREBALL I TERRITORI, és un projecte dintre del Programa Singulars-Agrupat que assumeixen conjuntament

  • Ajuntament de Tortosa - CFO
  • Consell Comarcal del Baix Ebre
  • UGT – IDFO TE
  • COPATE
  • Grup Esplai Blanquerna

amb l’objectiu de:

1.- Millorar l’ocupabilitat de les persones joves, mitjançant accions de qualificació i foment de la inserció laboral.
2. -Formar a les persones joves en competències professionals de l’àmbit de l’agricultura sostenible, i d’altres àmbits vinculats al sector agroalimentari  (Kit emprenedoria agrària, TIC’s, curs auxiliar de magatzem, curs carretó, curs fitosanitaris, curs manipulador d’aliments, curs de riscos laborals agrari i curs de motoserra).
3. -Fomentar l’emprenedoria de les persones joves en el sector agroalimentari. Aquest programa va destinat a joves d'entre 16 a 29 anys beneficiaris de la garantia juvenil i el qual tindrà 1 any de durada aproximadament.  

“Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil”, regulat per l’Ordre TSF/289/2016.”

Esperem sigui del vostre interès i per més informació us podeu ficar en contacte amb:

Fundación Repsol obre una nova convocatòria del seu Fons d'Emprenedors

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 31 Gener 2017

L'acceleradora empresarial que dóna suport a startups innovadores en el sector de l'energia i la mobilitat. Els projectes seleccionats rebran suport econòmic a fons perdut de fins a 144.000 euros en un any, a més de formació, assessorament per part d'un equip de mentors i accés a possibles inversors. Fins el 31 de març.

Més info: http://www.fondoemprendedores.fundacionrepsol.com/es/inscribete

#SpinUOC 2017: nova convocatòria per fer créixer projectes emprenedors

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 31 Gener 2017

Una iniciativa de HUBBIK oberta a tota la comunitat amb dos premis de 1.500 euros

Vols ser un dels protagonistes? Tens una idea de negoci i vols apropar-la al mercat? Omple el formulari abans del 12 de febrer!

Més info: http://hubbik.uoc.edu/ca/actualitat/spinuoc-2017-nova-convocatoria-fer-creixer-projectes-emprenedors 

Servei d'Assessorament Financer (Tortosa)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 31 Gener 2017

Sessió informativa

Servei d'Assessorament Financer (Tortosa)

Analitza la situació financera de la teva empresa i descobreix com aconseguir finançament

  • Dimecres, 8 de febrer del 2017 De 10.00 h a 14.00 h

  • Gratuït

ACCIÓ ofereix un servei d’assessorament financer empresarial i l’apropa a totes les empreses de Catalunya amb sessions personalitzades per tot el territori. El servei consisteix en l’assessorament d’un expert financer que analitzarà les necessitats de la teva empresa, t’ajudarà a definir actuacions estratègiques per aconseguir finançament i et donarà suport en la cerca dels fons.
Si vols descobrir la millor opció per finançar el teu projecte i conèixer les diferents fonts de finançament al teu abast, sol·licita aquest servei:
1. Sol·licita el servei a través del botó ‘Inscripcions’. 2. Et trucarem des de la delegació d’ACCIÓ a les Terres de l'Ebre i et donarem una hora de reunió per al dia 8 de febrer. També et demanarem la documentació necessària per preparar la reunió. 3. Envia’ns la documentació. 4. Vine el dia 8 de febrer a l’hora convinguda per reunir-te amb l’expert financer.

  • Finançament
  • Tots els sectors
Objectiu de l'acte

Conèixer el mix de finançament adequat a les teves necessitats i obtenir recolzament en els tràmits de sol·licitud.

T'interessa si ets...

Una empresa o un emprenedor amb potencial de creixement.

Organitza:  ACCIÓ

Inscripcions

Ajuts a inversions empresarials d'alt impacte

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 26 Setembre 2016

S'ha publicat la Resolució EMC/2126/2016, de 9 de setembre, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2016 del programa d'ajuts a inversions empresarials d'alt impacte. Les bases reguladores es troben a la Resolució EMC/2089/2016, de 9 de setembre.

Termini de presentació: des de 21/09 a 20/10/2016.

Sessions informatives i formatives - Emprèn dipta.cat capacitant!

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 03 Juny 2016
Aquest juny les persones emprenedores poden aprendre molt!
FORMACIÓ EN EMPRENEDORIA > Com realitzar el pla econòmic, vídeo màrqueting i creació de marca!
  
Benvolguts i benvolgudes, 
 
Us informem que durant el mes de juny realitzarem les següents sessions arreu del territori per tal d'ajudar a les persones emprenedores que vulguin millorar aspectes de les seves iniciatives empresarials o que vulguin presentar el seu projecte als Premis Emprèn 2016:
  • Com trobar el punt d’equilibri del meu negoci? El Pla econòmic-financer
  • Com fer un vídeo de presentació del teu projecte
  • Quina és la proposta de valor de la meva empresa? Formació en CANVAS i Branding

Més informació

Sessió informativa i formativa

Amb l'experiència

emprenedora de

LLOC Dia i hora

Com trobar el punt d’equilibri del meu

negoci? El Pla econòmic-financer

Ferran Folch

de DELTACLETA

Cambra de Comerç

Tortosa

17 de juny del 2016 / de 9.30 a 14.30 h

Sessió informativa

Joaquim Gauxachs

d'ECOHAB

Viver d'Empreses Baix

Ebre Innova

Camarles

20 de juny del 2016 / de 9.30 a 11.30 h

Jornades de Formació en Màrqueting Digital a les TE (gratuïtes)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 03 Juny 2016
  1. Seminari d’estratègia digital
    Com crear un Pla de màrqueting online

    Lloc: Tortosa
    Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa
    Data: Divendres 10 de juny de 2016
    Horari: 16:00h a  20:00h
    Més info: PDF adjunt
    Inscripcions: Formulari, telèfon 977 442 116 o mail Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
     
  2. Seminari d’estratègia digital
    Com millorar l'estratègia de comunicació online en establiments turístics

    Lloc: L'Ametlla de Mar
    Centre d’Interpretació de la Pesca - Porxos de la Confraria Vella
    Data: Dilluns 13 de juny de 2016
    Horari: 16:00h a  20:00h
    Més info: PDF adjunt
    Inscripcions: Formulari, telèfon 977 442 116 o mail Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
     
  3. Seminari d’estratègia digital
    Inbound Marketing, la resposta als nous hàbits de recerca i compra dels usuaris
    Lloc: Sant Carles de la Ràpita
    Biblioteca Municipal Sebastià Juan Arbó  - Carrer del Montsià, 66
    Data: Dijous 30 de juny de 2016
    Horari: 16:00h a  20:00h
    Més info: actiu.montsia.cat/inbound-marqueting/
    Inscripcions: Formulari

Ajuts a la contractació

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 23 Mai 2016

Incentivem la contractació de persones en situació d'atur

L'Ajuntament de Girona posa a l'abast de les empreses un seguit d'ajuts a la contractació1 amb l'objectiu de:

Facilitar la contractació de persones en recerca de feina

Impulsar l'activitat econòmica

Crear llocs de treball

1 Aquests ajuts són compatibles amb les bonificacions en les quotes de la SS segons la normativa vigent.  

JOVES PER L'OCUPACIÓ


Quantia subvenció Fins a 648,60 €/mes (per jornada completa o la part proporcional per jornades a temps parcial)
Objectiu Contractació de joves de 16 a 25 anys formats com: - auxiliars de magatzem - ajudants de cambrer/a - ajudants de cuina - auxiliars de neteja - auxiliars a la indústria alimentària - auxiliars d'electricitat de manteniment industrial - auxiliars de mecànica industrial
Requisits del contracte: 6 mesos de contracte Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària
Característiques de l'empresa: Empreses ubicades a Girona i àrea urbana que no hagin acomiadat treballadors/ores en els darrers tres mesos per acomiadament qualificat d'improcedent o nul per l'òrgan judicial.
Termini Fins al 30 de setembre de 2016

FEM OCUPACIÓ PER JOVES


Quantia subvenció Fins a 648,6 €/mes (per jornada completa o la part proporcional per jornades a temps parcial)
Objectiu: Contractació de joves de 18 a 29 anys, que es formaran atenent a les necessitats i/o requeriments de l’empresa contractant. 
Requisits del contracte: 6 mesos de contracte Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària.
Característiques de l’empresa: Sense acomiadaments improcedents, nuls o col·lectius en els darrers 3 mesos.
Termini Fins al 31 d'agost de 2016
 

 

CONTRACTACIÓ DE MAJORS DE 45 ANYS


Quantia subvenció:   Fins a 9.000 € (variable segons durada del contracte i tipus de jornada)  
Objectiu:  Contractació de majors de 45 anys en situació d'atur durant els darrers 6 mesos.  
Requisits del contracte:  6 o 12 mesos de contracte (18 mesos en cas de persones amb certificat de discapacitat superior al 33%)   Jornada igual o superior al 50% de la jornada de treball ordinària  
Característiques de l'empresa: Persones físiques i jurídiques amb capacitat per contractar laboralment i amb centre de treball a Catalunya.  
Termini:  Fins al 30 de novembre de 2016
 

GIRONA ACTUA


Quantia subvenció Fins a 324,40 €/mes per contractació de joves de 16 a 29 anys Fins a 648,60 €/mes per contractació de persones majors de 29 anys (per jornada completa, 75% de l'import per jornades inferiors)
Objectiu: Contractació de persones en situació d'atur que formin part del programa d'orientació laboral Girona Actua.
Requisits del contracte: 3 mesos de contracte, prorrogable a 6 mesos Jornada mínima de 25 hores setmanals
Característiques de l'empresa: Empreses ubicades a Girona i àrea urbana que no hagin acomiadat treballadors/ores en els darrers tres mesos per acomiadament qualificat d'improcedent o nul per l'òrgan judicial.
Termini Fins al 31 de desembre de 2016

Presentació informe economia local i regional

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

Inbox

 

 

Presentació de l'Informe d'Economia Local i Regional de les Terres de l'Ebre 2015, el qual tindrà lloc el dilluns 30 de maig a les 12h a l'Aula Magna del Campus Terres de l'Ebre.

En aquest acte també es lliuraran els premis dels guanyadors del concurs de fotografia per a la imatge de la portada de l'Informe.

Accions 2016 Baix Ebre Avant per reactivar l'economia comarcal

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

El Consell Comarcal del Baix Ebre invertirà enguany 263.000 euros en el projecte Baix Ebre Avant que té com a objectiu reactivar l'economia i crear llocs de treball a la comarca, a través d'accions encaminades a donar suport a les empreses del sector turístic i agroalimentari, preferentment, i a les persones desocupades.

L'ens comarcal ha programat per aquest 2016 tot un seguit d'accions per dinamitzar l'activitat econòmica comarcal i generar ocupació:

XXIII Setmana de la Internacionalització Empresarial

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

 

No t'ho perdis
         

Connecta't a ACCIÓ   

         

45 minuts poden ser suficients per canviar el futur de la teva empresa.
La nova edició de la Setmana de la Internacionalització fa una aposta per explorar al màxim les possibilitats d'internacionalitzar els projectes catalans.
Per això, enguany, no només podràs entrevistar-te amb experts en internacionalització empresarial, sinó també amb experts en innovació internacional i en finançament per a projectes internacionals. També t'oferim un servei d'assessorament internacional sectorial, que t'ajudarà a identificar els països on la teva empresa té més possibilitats.Podràs entrevistar-te amb fins a 4 experts diferents. Les entrevistes duraran un màxim de 45 minuts i serviran per avaluar i impulsar el teu projecte d'internacionalització. Les entrevistes es concertaran a mesura que arribin les sol·licituds, així que afanya't i inscriu-t'hi amb antelació.

El que no et pots perdre del Bizbarcelona 2016

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

Emprenedors, emprenedors socials i pimes. Aquests són els tres grans focus de l'edició 2016 del Bizbarcelona, l'esdeveniment per impulsar els projectes empresarials durant les seves etapes de creació i d'inici del seu creixement.
Els propers 1 i 2 de juny, Bizbarcelona oferirà respostes i solucions concretes dins les seves àrees clàssiques bizemprèn i bizpimes, solucions que volen fer créixer els negocis de manera eficaç, creant nous llocs de treball i amb millors condicions. Com a novetat, enguany el saló incorpora l'àrea bizeconomia social, centrada en els projectes empresarials que aporten beneficis socials o medi ambientals a l'entorn.
En el marc del saló, ACCIÓ i la Xarxa Emprèn, en representació del Departament d'Empresa i Coneixement, organitzen un seguit de sessions d'alt interès que no et pots perdre! Aquest n'és el detall:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

     
  dimecres, 1 de juny
 10.00 h Sales ignition: com podem disparar les vendes?
 10.00 h Presentació informe GEM Catalunya.
 11.00 h Les xarxes d'inversors privats: què tenen a dir els inversors als emprenedors?
 14.00 h Aprofita les fortaleses del teu territori, innova i crea nous models de negoci.
 15.00 h Ja no competeixen empreses, competeixen ecosistemes.
dijous, 2 de juny
 10.00 h Win Win: networking per millorar el pitch.
 11.00 h Tendències globals en Smart Cities, IoT i Big Data aplicades a l'emprenedoria.
 12.00 h Entendre l'Equity Crowdfunding.
 13.00 h Cap a nous mercats: com comencem.
 13.00 h Turisme, esport i salut com a focus de l'emprenedoria.
 16.00 h  Com poden col·laborar les start-ups amb les grans corporacions?


Prem aquí per conèixer els detalls de totes aquestes sessions i activitats.
ACCIÓ i la Xarxa Emprèn també seran presents a l'estand Catalunya Emprèn i a l'espai d'Assessorament Financer del Bizbarcelona per atendre't i assessorar-te en temes de finançament i emprenedoria.
I perquè no et perdis el Bizbarcelona t'oferim un descompte en l'entrada! Amb el codi promocional de la Generalitat pots inscriure't al saló per només 8€: introdueix el codi B7F2C92F en inscriure't a la pàgina del Bizbarcelona.
Vols escalfar motors? Recupera els continguts més destacats de l'edició del 2015 del BizBarcelona.

Jornada “Treball i territori” - 11/05/16

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 10 Mai 2016

Des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de les Terres de l’Ebre es convida a

la Jornada “Treball i territori”, a càrrec de Josep Ginesta, Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies

Dia: 11 de maig de 2016
Hora: 18 h
Lloc: Consell Comarcal del Baix Ebre.

Alguns dels eixos temàtics de la jornada seran: 

  • El treball com a dret social,
  • Com es comporta l’ocupació i els indicadors,
  • Les inversions públiques en polítiques actives pel treball,
  • El cas de Catalunya i
  • El treball, el territori i les Estratègies territorials per un treball de qualitat.

 

Esperem sigui del vostre interès.

Programes d'inserció laboral per a joves - Garantia Juvenil (Consell Comarcal del Baix Ebre)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 11 abril 2016

cartell gj consell

A Roquetes es formaran 18 demandants d’ocupació per conduir activitats físicoesportives als Ports i el Delta

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 07 abril 2016

img 1890fbL'alcalde de Roquetes, Francesc Gas i el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, han inaugurat el dia 1 d'abril un curs de formació que pretén dotar el sector turístic de personal amb coneixements específics del  territori per desenvolupar activitats  per itineraris de baixa i alta muntanya.

El turisme encara és un filó a seguir explotant. “Les activitats esportives tant als Ports com al delta de l’Ebre van en augment i necessitem gent preparada que tingui la capacitat de guiar aquestes activitats o fins i tot crear empreses per generar noves ofertes turístiques”, ha indicat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu.

L’alcalde de Roquetes, Francesc Gas, ha animat els participants a aprofitar aquest curs per trobar posteriorment una feina estable dins un sector que té moltes potencialitats a les Terres de l’Ebre.

Llegeix més...

Ajuts Leader - Convocatòria 2016 (2)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016

Actualment la convocatòria per sol·licitar els Ajuts Leader del 2016 està oberta. La presentació de les sol·licituds es podrà fer del 28 de gener al 21 de març de 2016 (ambdós inclosos).

ORDRE ARP/8/2016, de 21 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts destinats a l'aplicació del desenvolupament local participatiu Leader en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020 (operació 19.02.01), i es convoquen els corresponents a l'any 2016.

Descarrega i omple el formulari per fer la sol.licitud per rebre els Ajuts Leader

Sol·licitud Ajuts Leader 2016.doc

Descarrega els criteris de valoració dels projectes presentats en les sol·licituds

Criteris de selecció beneficiaris Ajuts Leader 2016.xlsx  

Ordre dels Ajuts Leader del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

Ordre Ajuts Leader 2016.pdf

 

Podeu trobar més informació descarregant el TRÍPTIC INFORMATIU AJUTS LEADER 2016

Sortim a l'exterior! Assistència tècnica a l'exportació (2)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016

Imatge

 

QUÈ ÉS SORTIM A L’EXTERIOR?

L’acció Sortim a l’exterior!, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses agroalimentàries, prioritàriament, per tal d’ajudar-les a internacionalitzar els seus productes i/o serveis amb un acompanyament i assessorament individualitzat per tal que puguin desenvolupar el seu propi pla d’exportació o d’expansió a l’exterior.

Aquest programa posa a la disposició de les empreses participants un assessor expert en tot allò que afecta a la internacionalització de l’empresa per tal que, mitjançant una assistència tècnica continuada, aquest expert realitzi un acompanyament integral segons les necessitats d’aquesta.

Aquestes necessitats dependran de si l’empresa vol:

  • Començar a exportar
  • Obrir més mercats
  • O establir-se a l’exterior

QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?

Les empreses que podran formar part del programa podran ser:

  • Empreses que ja exporten
  • Empreses que no exporten però que vulguin iniciar-se en la venta a l’exterior

Aquestes empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:

  1. Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant el sector agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
  2. Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de Comercialització a l’exterior i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
  3. Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
  4. Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o d’obrir mercats a l’exterior que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer i projectar-se a l’exterior.
  5. Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
  6. Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.

QUÈ OFERIM?

En aquesta assistència tècnica oferim:

  • Una sessió inicial grupal amb l’objectiu de presentar el programa, conèixer la metodologia de treball, fer networking amb la resta de professionals assessorats, i conèixer i classificar les empreses segons la seva experiència en l’àmbit de l’exportació o la venta en mercats exteriors.
  • Sessions individuals d’acompanyament segons necessitats i situació de l’empresa seguint 3 fases:

Diagnosi
Anàlisi de la situació inicial de l’empresa en l’àmbit de l’exportació segons la seva experiència en la venta en mercats exteriors.

Accions correctores i de millora
En funció de l’experiència de l’empresa en l’àmbit de l’exportació o el comerç exterior i la diagnosi realitzada es proposaran accions correctores i de millora per tal de preparar a l’empresa per a la següent fase.

Full de ruta o pla d’acció concret i individualitzat
Aquesta fase farà èmfasi en els diferents aspectes a executar per part de l’empresa en funció de com sigui aquesta i la seva situació, on veurem, entre altres:

  • Mercat o mercats objectius per a cada empresa i segments
  • Canals d’entrada i forma de comercialització més adient
  • Fires sectorials de referència
  • Estratègia comercial, logística, packaging, documentació, normatives, etc

QUÈ OBTINDRÉ?

  1. Acompanyament d’un expert per projectar l’empresa als mercats exteriors segons la diagnosi realitzada i tenint en compte els seus objectius i recursos
  2. Una diagnosi de l’empresa
  3. Una proposta d’accions correctores i de millora
  4. Un full de ruta o pla d’acció concret a seguir per internacionalitzar l’empresa

QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?

Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.

Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.

A través d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.

QUÈ CAL SABER?

Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
Horari: a concretar amb cada empresa
Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril
Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016                                                                            

Durada del programa: fins acabar el pla de treball amb l’empresa (màxim 9 mesos)

Growing up! Anem a créixer. Assistència tècnica

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016
 
 
Imatge
 
Assistència tècnica per a l'acompanyament empresarial
 

QUÈ ÉS EL GROWING UP?

Cada vegada més, les empreses necessiten comptar amb assessors experts per tal que de manera individual i directa els ajudin a consolidar el seu negoci i arribar a ser més competitives per poder incrementar els seus resultats.

L’acció Growing up! Anem a crèixer, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses per tal d’ajudar-les a millorar la seva estratègia empresarial, així com la gestió i promoció del seu negoci.

Aquest programa posa a la seva disposició diversos assessors experts en aquelles temàtiques clau que afecten a la seva operativitat, per tal que mitjançant una assistència tècnica continuada, aquests experts realitzin un acompanyament integral en aquelles mancances i necessitats detectades a partir d’una diagnosi prèvia.

QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?

Les empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:

  1. Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant els sectors turístic i agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
  2. Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de creixement i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
  3. Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
  4. Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o diversificació que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer.
  5. Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
  6. Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.

QUÈ OFERIM?  I COM FUNCIONA?

L’empresa podrà rebre assessorament en cadascuna d’aquestes temàtiques (fins un màxim de 4) i tenint en compte les mancances o necessitats prioritàries detectades durant la diagnosi:

Màrqueting online i entorn web:

Màrqueting online

Aconseguir que l´empresa sigui capaç d´ establir i executar el seu propi pla d´acció on-line per assolir els objectius marcats de promoció i venta.

Benchmàrking. Anàlisi de competidors

L’anàlisi de competidors és bàsic i una de les primeres accions que qualsevol projecte empresarial ha de tenir en compte. El Benchmarking, és una acció totes les empreses haurien de dur a terme periòdicament, per conèixer el mercat i no perdre avantatge competitiu en un món empresarial on cada cop hi ha més oferta.

Estructura web

En aquesta acció, segons les directius del nou màrqueting, ajudarem a l’empresa a enfocar el web al públic i no a producte, per aconseguir que l’usuari navegui amb facilitat i se senti identificat amb el que li oferim.

Seo

Una de les principals claus d’èxit d’un lloc web, és el posicionament natural a cercadors. El SEO és una de les tècniques més potents d’atracció de visites al nostre lloc web.

E-commerce

Ajudar en la definició de com ha de ser un lloc web amb bones pràctiques pel que fa al funcionament del comerç electrònic, i en l’aplicació de tècniques per aportar visites al web i convertir-les en clients.

Xarxes Socials

Hem tenir en compte que les xarxes socials són un potent altaveu, que ens permetrà tenir visibilitat, així com gestionar la nostra reputació. Tanmateix, són una eina imprescindible per atreure visites al web, sigui per fer conèixer els nostres productes/serveis, o per a què els nostres seguidors estiguin al dia de què oferim, i fidelitzar el seu compromís amb la nostra marca.

Màrqueting offline, Finances i Control de gestió:

Quadre de comandament integral

És una ferramenta que uneix esforços en 4 perspectives: Financera, Client, Interna i Persones. Una direcció d’empresa gestionada a través del Quadre de Finançament Integral garanteix un creixement i una maduresa de l’empresa i del seu personal directiu òptim per fer front als nous reptes de forma segura.

Pla financer

El pla financer es planteja com la unió de les diferents parts de l’empresa des de la perspectiva econòmica, buscant la seva viabilitat des del punt de vista econòmic i definint les polítiques de finançament futures.

Control de gestió

Les empreses necessiten relacionar les accions del dia a dia amb  l’ impacte que causen sobre el seu negoci. Per a això s’ha d’analitzar el pressupost d’ingressos i despeses, el pla d’inversions quantificat i el seu impacte sobre el quadre d’amortitzacions, l’ impacte fiscal, les necessitats de finançament, etc.

Pla de màrqueting operatiu (Màrqueting offline)

Per desenvolupar una estratègia de negoci rentable i impactant, des del punt de vista comercial i de marca, hem de descobrir quins són els aspectes claus a considerar, comprendre molt millor el comportament del client i desenvolupar els conceptes claus i les ferramentes de màrqueting.

Pricing (Estratègia de preus)

Actualment el preu, junt amb la marca, és l’element més altament posicionador als mercats. Calibrant la potencia i l’abast del “preu” sobre el comportament del client i l’economia del negoci, disposarem d’una estratègia en preus coherent, atractiva, eficaç i rentable per al nostre negoci.

Optimització del local/punt de venta i servei

Avui en dia, l’establiment comercial i la presentació dels productes i dels serveis actuen de forma decisiva sobre l’experiència i decisió de compra. En aquesta actuació coneixerem com decidim el “retailing” i el treballarem per multiplicar les ventes al punt de venta, descobrirem com actua el nostre client i què el fa decidir entre una oferta o una altra.

QUÈ OBTINDRÉ?

  1. L’acompanyament d’un expert en un màxim de 4 actuacions (detallades anteriorment) segons la diagnosi realitzada prèviament i les necessitats més immediates de l’empresa.
  2. Un pla de millora de l’empresa.

Des d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.

QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?

Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.  

Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.

QUÈ CAL SABER?

Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

Horari: a concretar amb cada empresa

Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril

Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016

Queden excloses del programa les empreses que van participar al Growing up durant l’any 2015.