seu electrònica

Tràmits

AntenaCaro

biblioteca

Notícies de dinamització econòmica

Actualitat sobre el comerç a Roquetes

XXIII Setmana de la Internacionalització Empresarial

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

 

No t'ho perdis
         

Connecta't a ACCIÓ   

         

45 minuts poden ser suficients per canviar el futur de la teva empresa.
La nova edició de la Setmana de la Internacionalització fa una aposta per explorar al màxim les possibilitats d'internacionalitzar els projectes catalans.
Per això, enguany, no només podràs entrevistar-te amb experts en internacionalització empresarial, sinó també amb experts en innovació internacional i en finançament per a projectes internacionals. També t'oferim un servei d'assessorament internacional sectorial, que t'ajudarà a identificar els països on la teva empresa té més possibilitats.Podràs entrevistar-te amb fins a 4 experts diferents. Les entrevistes duraran un màxim de 45 minuts i serviran per avaluar i impulsar el teu projecte d'internacionalització. Les entrevistes es concertaran a mesura que arribin les sol·licituds, així que afanya't i inscriu-t'hi amb antelació.

El que no et pots perdre del Bizbarcelona 2016

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 20 Mai 2016

Emprenedors, emprenedors socials i pimes. Aquests són els tres grans focus de l'edició 2016 del Bizbarcelona, l'esdeveniment per impulsar els projectes empresarials durant les seves etapes de creació i d'inici del seu creixement.
Els propers 1 i 2 de juny, Bizbarcelona oferirà respostes i solucions concretes dins les seves àrees clàssiques bizemprèn i bizpimes, solucions que volen fer créixer els negocis de manera eficaç, creant nous llocs de treball i amb millors condicions. Com a novetat, enguany el saló incorpora l'àrea bizeconomia social, centrada en els projectes empresarials que aporten beneficis socials o medi ambientals a l'entorn.
En el marc del saló, ACCIÓ i la Xarxa Emprèn, en representació del Departament d'Empresa i Coneixement, organitzen un seguit de sessions d'alt interès que no et pots perdre! Aquest n'és el detall:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

     
  dimecres, 1 de juny
 10.00 h Sales ignition: com podem disparar les vendes?
 10.00 h Presentació informe GEM Catalunya.
 11.00 h Les xarxes d'inversors privats: què tenen a dir els inversors als emprenedors?
 14.00 h Aprofita les fortaleses del teu territori, innova i crea nous models de negoci.
 15.00 h Ja no competeixen empreses, competeixen ecosistemes.
dijous, 2 de juny
 10.00 h Win Win: networking per millorar el pitch.
 11.00 h Tendències globals en Smart Cities, IoT i Big Data aplicades a l'emprenedoria.
 12.00 h Entendre l'Equity Crowdfunding.
 13.00 h Cap a nous mercats: com comencem.
 13.00 h Turisme, esport i salut com a focus de l'emprenedoria.
 16.00 h  Com poden col·laborar les start-ups amb les grans corporacions?


Prem aquí per conèixer els detalls de totes aquestes sessions i activitats.
ACCIÓ i la Xarxa Emprèn també seran presents a l'estand Catalunya Emprèn i a l'espai d'Assessorament Financer del Bizbarcelona per atendre't i assessorar-te en temes de finançament i emprenedoria.
I perquè no et perdis el Bizbarcelona t'oferim un descompte en l'entrada! Amb el codi promocional de la Generalitat pots inscriure't al saló per només 8€: introdueix el codi B7F2C92F en inscriure't a la pàgina del Bizbarcelona.
Vols escalfar motors? Recupera els continguts més destacats de l'edició del 2015 del BizBarcelona.

Jornada “Treball i territori” - 11/05/16

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 10 Mai 2016

Des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de les Terres de l’Ebre es convida a

la Jornada “Treball i territori”, a càrrec de Josep Ginesta, Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies

Dia: 11 de maig de 2016
Hora: 18 h
Lloc: Consell Comarcal del Baix Ebre.

Alguns dels eixos temàtics de la jornada seran: 

  • El treball com a dret social,
  • Com es comporta l’ocupació i els indicadors,
  • Les inversions públiques en polítiques actives pel treball,
  • El cas de Catalunya i
  • El treball, el territori i les Estratègies territorials per un treball de qualitat.

 

Esperem sigui del vostre interès.

Programes d'inserció laboral per a joves - Garantia Juvenil (Consell Comarcal del Baix Ebre)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 11 abril 2016

cartell gj consell

A Roquetes es formaran 18 demandants d’ocupació per conduir activitats físicoesportives als Ports i el Delta

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 07 abril 2016

img 1890fbL'alcalde de Roquetes, Francesc Gas i el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, han inaugurat el dia 1 d'abril un curs de formació que pretén dotar el sector turístic de personal amb coneixements específics del  territori per desenvolupar activitats  per itineraris de baixa i alta muntanya.

El turisme encara és un filó a seguir explotant. “Les activitats esportives tant als Ports com al delta de l’Ebre van en augment i necessitem gent preparada que tingui la capacitat de guiar aquestes activitats o fins i tot crear empreses per generar noves ofertes turístiques”, ha indicat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu.

L’alcalde de Roquetes, Francesc Gas, ha animat els participants a aprofitar aquest curs per trobar posteriorment una feina estable dins un sector que té moltes potencialitats a les Terres de l’Ebre.

Llegeix més...

Ajuts Leader - Convocatòria 2016 (2)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016

Actualment la convocatòria per sol·licitar els Ajuts Leader del 2016 està oberta. La presentació de les sol·licituds es podrà fer del 28 de gener al 21 de març de 2016 (ambdós inclosos).

ORDRE ARP/8/2016, de 21 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts destinats a l'aplicació del desenvolupament local participatiu Leader en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020 (operació 19.02.01), i es convoquen els corresponents a l'any 2016.

Descarrega i omple el formulari per fer la sol.licitud per rebre els Ajuts Leader

Sol·licitud Ajuts Leader 2016.doc

Descarrega els criteris de valoració dels projectes presentats en les sol·licituds

Criteris de selecció beneficiaris Ajuts Leader 2016.xlsx  

Ordre dels Ajuts Leader del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

Ordre Ajuts Leader 2016.pdf

 

Podeu trobar més informació descarregant el TRÍPTIC INFORMATIU AJUTS LEADER 2016

Sortim a l'exterior! Assistència tècnica a l'exportació (2)

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016

Imatge

 

QUÈ ÉS SORTIM A L’EXTERIOR?

L’acció Sortim a l’exterior!, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses agroalimentàries, prioritàriament, per tal d’ajudar-les a internacionalitzar els seus productes i/o serveis amb un acompanyament i assessorament individualitzat per tal que puguin desenvolupar el seu propi pla d’exportació o d’expansió a l’exterior.

Aquest programa posa a la disposició de les empreses participants un assessor expert en tot allò que afecta a la internacionalització de l’empresa per tal que, mitjançant una assistència tècnica continuada, aquest expert realitzi un acompanyament integral segons les necessitats d’aquesta.

Aquestes necessitats dependran de si l’empresa vol:

  • Començar a exportar
  • Obrir més mercats
  • O establir-se a l’exterior

QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?

Les empreses que podran formar part del programa podran ser:

  • Empreses que ja exporten
  • Empreses que no exporten però que vulguin iniciar-se en la venta a l’exterior

Aquestes empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:

  1. Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant el sector agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
  2. Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de Comercialització a l’exterior i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
  3. Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
  4. Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o d’obrir mercats a l’exterior que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer i projectar-se a l’exterior.
  5. Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
  6. Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.

QUÈ OFERIM?

En aquesta assistència tècnica oferim:

  • Una sessió inicial grupal amb l’objectiu de presentar el programa, conèixer la metodologia de treball, fer networking amb la resta de professionals assessorats, i conèixer i classificar les empreses segons la seva experiència en l’àmbit de l’exportació o la venta en mercats exteriors.
  • Sessions individuals d’acompanyament segons necessitats i situació de l’empresa seguint 3 fases:

Diagnosi
Anàlisi de la situació inicial de l’empresa en l’àmbit de l’exportació segons la seva experiència en la venta en mercats exteriors.

Accions correctores i de millora
En funció de l’experiència de l’empresa en l’àmbit de l’exportació o el comerç exterior i la diagnosi realitzada es proposaran accions correctores i de millora per tal de preparar a l’empresa per a la següent fase.

Full de ruta o pla d’acció concret i individualitzat
Aquesta fase farà èmfasi en els diferents aspectes a executar per part de l’empresa en funció de com sigui aquesta i la seva situació, on veurem, entre altres:

  • Mercat o mercats objectius per a cada empresa i segments
  • Canals d’entrada i forma de comercialització més adient
  • Fires sectorials de referència
  • Estratègia comercial, logística, packaging, documentació, normatives, etc

QUÈ OBTINDRÉ?

  1. Acompanyament d’un expert per projectar l’empresa als mercats exteriors segons la diagnosi realitzada i tenint en compte els seus objectius i recursos
  2. Una diagnosi de l’empresa
  3. Una proposta d’accions correctores i de millora
  4. Un full de ruta o pla d’acció concret a seguir per internacionalitzar l’empresa

QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?

Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.

Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.

A través d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.

QUÈ CAL SABER?

Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles
Horari: a concretar amb cada empresa
Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril
Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016                                                                            

Durada del programa: fins acabar el pla de treball amb l’empresa (màxim 9 mesos)

Growing up! Anem a créixer. Assistència tècnica

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016
 
 
Imatge
 
Assistència tècnica per a l'acompanyament empresarial
 

QUÈ ÉS EL GROWING UP?

Cada vegada més, les empreses necessiten comptar amb assessors experts per tal que de manera individual i directa els ajudin a consolidar el seu negoci i arribar a ser més competitives per poder incrementar els seus resultats.

L’acció Growing up! Anem a crèixer, és un programa d’assistència tècnica adreçat a empreses per tal d’ajudar-les a millorar la seva estratègia empresarial, així com la gestió i promoció del seu negoci.

Aquest programa posa a la seva disposició diversos assessors experts en aquelles temàtiques clau que afecten a la seva operativitat, per tal que mitjançant una assistència tècnica continuada, aquests experts realitzin un acompanyament integral en aquelles mancances i necessitats detectades a partir d’una diagnosi prèvia.

QUINES EMPRESES SE’N PODRAN BENEFICIAR?

Les empreses beneficiàries es seleccionaran tenint en compte els següents criteris:

  1. Es destinarà a microempreses i Pimes de la comarca, prioritzant els sectors turístic i agroalimentari però ampliable a empreses d’altres sectors si es detecta alguna empresa amb gran potencial per crear ocupació.
  2. Es prioritzaran aquelles empreses amb un mínim de 3 anys d’activitat; en cas que es detecti que una empresa presenta un gran potencial de creixement i no arriba als 3 anys de funcionament, també tindrà cabuda.
  3. Empreses que estiguin disposades a implementar actuacions per generar ocupació.
  4. Empreses amb necessitats d’estratègies de creixement o diversificació que presentin signes d’estancament econòmic. Per a això, s’observarà el volum de facturació dels últims 3 anys i es valoraran les potencialitats que té l’empresa segons el seu model de negoci i la seva voluntat de créixer.
  5. Empreses que manifestin el seu compromís de dedicació i assistència a totes les sessions d’acompanyament que siguin necessàries per dur a terme satisfactòriament la finalitat de l’assistència tècnica.
  6. Empreses viables econòmicament en base al seu model de negoci i la seva estratègia empresarial.

QUÈ OFERIM?  I COM FUNCIONA?

L’empresa podrà rebre assessorament en cadascuna d’aquestes temàtiques (fins un màxim de 4) i tenint en compte les mancances o necessitats prioritàries detectades durant la diagnosi:

Màrqueting online i entorn web:

Màrqueting online

Aconseguir que l´empresa sigui capaç d´ establir i executar el seu propi pla d´acció on-line per assolir els objectius marcats de promoció i venta.

Benchmàrking. Anàlisi de competidors

L’anàlisi de competidors és bàsic i una de les primeres accions que qualsevol projecte empresarial ha de tenir en compte. El Benchmarking, és una acció totes les empreses haurien de dur a terme periòdicament, per conèixer el mercat i no perdre avantatge competitiu en un món empresarial on cada cop hi ha més oferta.

Estructura web

En aquesta acció, segons les directius del nou màrqueting, ajudarem a l’empresa a enfocar el web al públic i no a producte, per aconseguir que l’usuari navegui amb facilitat i se senti identificat amb el que li oferim.

Seo

Una de les principals claus d’èxit d’un lloc web, és el posicionament natural a cercadors. El SEO és una de les tècniques més potents d’atracció de visites al nostre lloc web.

E-commerce

Ajudar en la definició de com ha de ser un lloc web amb bones pràctiques pel que fa al funcionament del comerç electrònic, i en l’aplicació de tècniques per aportar visites al web i convertir-les en clients.

Xarxes Socials

Hem tenir en compte que les xarxes socials són un potent altaveu, que ens permetrà tenir visibilitat, així com gestionar la nostra reputació. Tanmateix, són una eina imprescindible per atreure visites al web, sigui per fer conèixer els nostres productes/serveis, o per a què els nostres seguidors estiguin al dia de què oferim, i fidelitzar el seu compromís amb la nostra marca.

Màrqueting offline, Finances i Control de gestió:

Quadre de comandament integral

És una ferramenta que uneix esforços en 4 perspectives: Financera, Client, Interna i Persones. Una direcció d’empresa gestionada a través del Quadre de Finançament Integral garanteix un creixement i una maduresa de l’empresa i del seu personal directiu òptim per fer front als nous reptes de forma segura.

Pla financer

El pla financer es planteja com la unió de les diferents parts de l’empresa des de la perspectiva econòmica, buscant la seva viabilitat des del punt de vista econòmic i definint les polítiques de finançament futures.

Control de gestió

Les empreses necessiten relacionar les accions del dia a dia amb  l’ impacte que causen sobre el seu negoci. Per a això s’ha d’analitzar el pressupost d’ingressos i despeses, el pla d’inversions quantificat i el seu impacte sobre el quadre d’amortitzacions, l’ impacte fiscal, les necessitats de finançament, etc.

Pla de màrqueting operatiu (Màrqueting offline)

Per desenvolupar una estratègia de negoci rentable i impactant, des del punt de vista comercial i de marca, hem de descobrir quins són els aspectes claus a considerar, comprendre molt millor el comportament del client i desenvolupar els conceptes claus i les ferramentes de màrqueting.

Pricing (Estratègia de preus)

Actualment el preu, junt amb la marca, és l’element més altament posicionador als mercats. Calibrant la potencia i l’abast del “preu” sobre el comportament del client i l’economia del negoci, disposarem d’una estratègia en preus coherent, atractiva, eficaç i rentable per al nostre negoci.

Optimització del local/punt de venta i servei

Avui en dia, l’establiment comercial i la presentació dels productes i dels serveis actuen de forma decisiva sobre l’experiència i decisió de compra. En aquesta actuació coneixerem com decidim el “retailing” i el treballarem per multiplicar les ventes al punt de venta, descobrirem com actua el nostre client i què el fa decidir entre una oferta o una altra.

QUÈ OBTINDRÉ?

  1. L’acompanyament d’un expert en un màxim de 4 actuacions (detallades anteriorment) segons la diagnosi realitzada prèviament i les necessitats més immediates de l’empresa.
  2. Un pla de millora de l’empresa.

Des d'aquest enllaç us podeu descarregar un díptic amb més informació.

QUÈ S’HA DE FER PER PODER INSCRIURE’S?

Per inscriure’s cal omplir aquest formulari de sol·licitud.  

Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva segons els criteris de selecció establerts i atès que el nombre d’empreses a assessorar és limitat.

QUÈ CAL SABER?

Lloc de realització: Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

Horari: a concretar amb cada empresa

Data prevista d’inici: primera quinzena d’abril

Data límit d’inscripció: 11 de març de 2016

Queden excloses del programa les empreses que van participar al Growing up durant l’any 2015.

Guanya visibilitat a la xarxa! Cicle de seminaris d'estratègia online

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimecres, 09 Març 2016
 
Imatge
 
 
Cicle de seminaris per crear una estratègia empresarial online
 

Hem programat un cicle de set seminaris per oferir a les empreses del Baix Ebre la creació d'una estratègia online competitiva i innovadora.

 

Amb el títol 'Guanya visibilitat a la xarxa!' s'ha programat un cicle de set seminaris amb la finalitat d’oferir a les empreses del Baix Ebre els coneixements necessaris per a la creació d'una estratègia online competitiva i innovadora.  L’objectiu és aconseguir que les empreses participants puguin posicionar-se a la xarxa amb les tècniques més innovadores per incrementar vendes i millorar el seu rendiment. Aquests seminaris van adreçats a empreses dels sectors turístic i agroalimentari, prioritàriament, i a empreses d’altres sectors productius i futurs emprenedors.

QUIN ÉS L’OBJECTIU?

Oferir a les empreses els coneixements necessaris per a la creació d’una estratègia online competitiva i innovadora, que els permeti desenvolupar la seva visibilitat online amb les tècniques més innovadores, amb la finalitat última d’incrementar les seves vendes

A QUI S’ADREÇA?

  • Empreses dels sectors turístic i agroalimentari, prioritàriament
  • Empreses d’altres sectors productius
  • Futurs emprenedors

QUÈ FAREM?

SEMINARI  1
TALLER PRÀCTIC DE CREACIÓ D’UN PLA ESTRATÈGIC EN E-MÀRQUETING

CONTINGUT
Crear un pla estratègic en màrqueting online que permeti enfocar els esforços de l’empresa per disposar d’un pla d’acció clar, basat en els continguts del seu lloc web i de les xarxes socials.
 

NOMBRE DE SESSIONS
7 sessions de 4 hores
PONENT
Montserrat Peñarroya
DATES
29 de març
12, 19 i 26 d’abril
3, 10 i 17 de maig
HORARI
de 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

SEMINARI  2
DE L’ ENDOMÀRQUETING A LA VISIBILITAT DE L’ EQUIP: EL VALOR DE LA TEVA EMPRESA

CONTINGUT
Tractarem el concepte que l’empleat és el principal client, i veurem com la visibilitat digital dels professionals de la nostra empresa retroalimenta el valor d’aquesta. Farem especial èmfasi en Linkedin així com en Facebook, Twitter i Pinterest,  per aconseguir nous contactes comercials.
 

NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENT
Helena Casas
DATES
24 de maig
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

SEMINARI  3
TALLER PRÀCTIC DE CREACIÓ DE LLOCS WEB AMB WORDPRESS

CONTINGUT
Moltes empreses disposen d’un lloc web amb una imatge obsoleta i amb una sèrie de carències tècniques, tenint en compte la ràpida evolució de l’entorn digital. D’altres,  encara no en tenen. WordPress permet crear i gestionar el teu web, sense necessitat de tenir coneixements ni de programació ni de disseny.  Amb aquest seminari crearem un lloc web corporatiu amb WordPress.
 

NOMBRE DE SESSIONS
4 sessions de 4 hores
PONENTS
Montserrat Peñarroya i Helena Casas (de forma individual)
DATES
31 de maig
7, 14 i 21 de juny
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

SEMINARI  4
DIGUES-M’HO AMB IMATGES: TREURE PARTIT A INSTAGRAM I PINTEREST

CONTINGUT
Instagram és una xarxa social  que totes les empreses que volen estar al dia en l’àmbit digital, estan realitzant un pla estratègic en aquesta plataforma totalment lligada al mobile màrqueting. Per altra banda, ser present a Pinterest ens ofereix una bona oportunitat per atreure visites al lloc web i botiga electrònica. Amb aquest seminari aprendrem a gestionar la imatge de l’empresa a través d’aquestes eines digitals.
 

NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
28 de juny
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

 
SEMINARI  5
JA TENIM UN BLOG, I ARA QUÈ?

CONTINGUT
Per a què un web sigui totalment 2.0 ha de tenir un Blog on poder actualitzar la informació, i permetre la comunicació bidireccional amb l’usuari. Sovint, les empreses coneixen la importància de disposar del Blog, però els costa crear contingut de qualitat, i amb una periodicitat òptima. Amb aquest seminari aprendrem a crear i gestionar un Blog, que no només por ser útil per fidelitzar els clients, sinó també per arribar-ne a nous.
 

NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
5 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

 
SEMINARI  6
EL CRM. CONEIXES ALS TEUS CLIENTS? QUÈ NECESSITEN?

CONTINGUT
El CRM (Customer Relationship Management) és una eina clau de gestió. Ens permet segmentar, per públic objectiu, la base de dades de clients, i gestionar correctament la informació de què disposem. Podem fer seguiment de pressupostos, accions de fidelització, llançament de promocions, campanyes d’email màrqueting, etc. Amb aquest seminari aconseguirem que les empreses puguin gestionar correctament la seva base de dades de clients, per fer-ne seguiment i realitzar accions de promoció i fidelització.
 

NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
12 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

SEMINARI  7
LA TEVA BOTIGA ELECTRÒNICA AMB WOOCOMMERCE DE WORDPRESS

CONTINGUT
Cada cop són més les empreses i petits comerços que són conscients de la seva presència a Internet. Però no només per mostrar-hi la seva informació, sinó també per a començar a realitzar transaccions comercials. En aquest  seminari, partint del web creat amb WordPress, integrarem la botiga electrònica amb la popular extensió Woocommerce.
 

NOMBRE DE SESSIONS
1 sessió de 4 hores
PONENTS
Helena Casas
DATES
19 de juliol
HORARI
De 15.30h a 19.30h
LLOC
Viver d’empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles

QUÈ CAL SABER?

Donat que les sessions són teòriques i pràctiques és imprescindible que els assistents duguin el seu ordinador portàtil per poder treballar els continguts i aplicar els coneixements adquirits.

Aquest seminaris són independents entre ells, el que implica que l’empresa podrà decidir a quin d’ells hi participa, amb la possibilitat que, si són del seu interès, podrà realitzar-los tots. En tot cas, es recomana la participació a tots els seminaris donada la tipologia de la matèria i per tal de garantir la seva pràctica dintre de l’empresa.

INSCRIPCIONS

Data límit d’inscripció: 10 dies abans de cada seminari o fins exhaurir les places.

Per inscriure’s a qualsevol seminari cal omplir aquest formulari.  

Un cop enviat el formulari, l’Àrea d’Activació Econòmica contactarà amb vostè per formalitzar la seva inscripció definitiva atès que el nombre de places és limitat.

Des d'aquest enllaç us podeu descarregar el fullet amb tota la informació d'aquests seminaris.

Programa Fem Ocupació per a joves

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 26 Octubre 2015

Accions per a joves d’entre 18 i 30 anys.  

Fem Ocupació per a Joves.  

Fem Ocupació per a Joves és un programa que, mitjançant la contractació paral•lela a la formació, combina accions d’adquisició d’experiència professional en empreses amb d’altres de formació, orientació, tutorització i seguiment individualitzat. Es pretén estimular la contractació de persones joves que adquiriran una formació a mida de les necessitats de l’empresa on treballin.

El principal objectiu del programa “Fem Ocupació per a Joves” és millorar la qualificació professional dels joves a través de l’adquisició d’experiència laboral i més formació especialitzada, mitjançant la combinació d’un conjunt d’actuacions integrades que fomentin la inserció laboral en empreses.

El projecte es desenvoluparà de desembre de 2013 a març de 2015. 

Participar en el Fem Ocupació per a Joves és col•laborar en un projecte de formació i d’ajut a la ocupació en el que hi surten totes les parts beneficiades. Per una banda l’Ajuntament ofereix un servei a l’empresa de suport a la detecció de llocs de treball i perfils professionals que requereixen una formació adaptada a Certificat de Professionalitat o formació específica. A la vegada, ajudem a la orientació, tutorització, disseny i seguiment de la formació i acompanyament en la contractació. Els joves adquireixen experiència laboral al mateix temps que es formen i obtenen una qualificació professional que els servirà per a facilitar la seva inserció laboral, en l’empresa que el contracti o en d’altres.

D’altra banda, l’empresa disposa de joves amb una formació especialitzada en el seu sector i d’un ajut econòmic per a la seva contractació. 

Les empreses interessades en rebre més informació i els demandants d'ocupació entre 18 i 29 anys, per tal que, si s'escau, puguin beneficiar-se d'aquest programa i alhora, informar-se de les característiques i requisits de participació.  (Persona de contacte  Elvira Figueres Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ).

Podeu descarregar els següents documents:  

 

Documents relacionats       

Seminari de creació de producte turístic: Els espais naturals protegits com a marc idoni per a la dinamització turística i agroalimentària

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 20 Octubre 2015

seminari turismeSeminari de creació de producte turístic:  Els espais naturals protegits com a marc idoni per a la dinamització turística i agroalimentària que el Consell Comarcal del Baix Ebre ha preparat per al 29 d’octubre en el marc del projecte Baix Ebre Avant, destinat a empreses turístiques i agroalimentàries.  

En aquest seminari, que obriran els representants de la Reserva de la Biosfera de Terres de l’Ebre s'exposaran diverses experiències de destins que han apostat per la producció agroalimentària local en la dinamització turística, com és el cas del Parc natural de Luberon,  a França, la regió de Goierri, a Euskadio els Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

A través de la presentació d'exemples d'èxit de promoció  turística vinculada a espais naturals protegits i Reserves de la Biosfera, coneixerem els tipus de públic que freqüenten aquests espais, quines són les activitats que hi fan, quins serveis ofereixen les empreses i de quina forma es promocionen en els mercats turístics. Al final podrem intercanviar opinions i fer-los preguntes sobre els temes que més us interessin.

Per tal de formalitzar la vostra inscripció a aquest seminari, podeu fer-ho a través d’aquest formulari o a través del web www.baixebre.cat      
(Àrea de Dinamització Econòmica-Projecte Baix Ebre Avant).

Data límit d’inscripció al seminari: 23 d’octubre de 2015

Lloc: Centre EbreTerra de Deltebre (C. Sant Miquel, 1).
Data:
29 d'octubre
Horari:
de 09.30h a 14.00h

Al díptic adjunt trobareu la programació complerta del seminari.

Estem segurs que serà del vostre interès i desitgem que en tragueu el màxim profit.

Nova edició del Consolida't per beneficiar més de 700 autònoms

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 19 Octubre 2015

 

La Generalitat de Catalunya, destina 1,2 milions d'euros al programa Consolida't, per donar suport a la consolidació, l'enfortiment i la reinvenció de 700 autònoms. El  pla estableix accions formatives en gestió empresarial així com assessorament personalitzat a treballadors autònoms per afavorir la consolidació de la seva activitat.

                            
Llegiu més

Incentius que ofereix la Garantia Juvenil a les empreses

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 02 Octubre 2015

Tens una empresa? Això et pot interessar. Incentius a la contractació de joves per formació i aprenentatge, en pràctiques, de forma indefinida o a temps parcial amb vinculació formativa.

Consulta els incentius que ofereix la Garantia Juvenil a les empreses. Empreses compromeses amb les ‪#‎TerresdelEbre‬! ‪#‎GarantiaJuvenilCat‬

+Info http://goo.gl/3xxGJY

Presentació Impost de Societat per entitats sense ànim de lucre

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 13 Juliol 2015

Arran del Reial Decret-llei 1/2015, de 27 de febrer, que regula el mecanisme de segona oportunitat i reducció de la càrrega financera i altres mesures d’ordre social, es va introduir una modificació de la llei 27/2014, de 27 de novembre, de l’Impost sobre Societats, amb els següents efectes per a les entitats sense ànim de lucre:

 

Les entitats i institucions sense ànim de lucre no acollides a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge, no estaran obligadesa presentar la declaració de l’Impost sobre societats si compleixen simultàniament els tres requisits següents:

·         Que els seus ingressos totals no superin els 50.000 euros anuals.

·         Que els ingressos corresponents a rendes no exemptes no superin els 2.000 euros anuals.

·         Que totes les rendes no exemptes que obtinguin estiguin sotmeses a retenció.

Tanmateix, malgrat la modificació indicada, les rendes obtingudes per aquest tipus d'entitats de l'explotació de barres de bar, la realització de concerts, exhibicions, activitats extraescolars per les quals es cobri entrada/preu/quota, la venda de roba, llibres de text, loteria, marxandatge, etc, segueixen considerant-se rendes no exemptes,  que obliguen des del primer cèntim d’euro a la presentació de l'Impost sobre Societats. Les entitats que hagin obtingut ingressos per alguna de les activitats esmentades durant l’any 2014 han de presentar la declaració de l’Impost sobre Societat amb data límit el 25 de juliol. 

Garantia Juvenil

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 09 Juliol 2015
garantia juvenil

Garantia Juvenil

Ja pots passar per l'Oficina Jove del Baix Ebre: la impulsora juvenil us informarà de la Garantia Juvenil.

Si tens entre 16-24 anys, ( o menor de 30 anys si tens una disminució igual o superior al 33%), si no estudies i no treballes però voldries... i busques... si et manca una mica de suport ... la Garantia Juvenil pot ser una bona solució!

Que és la Garantia Juvenil? 

És una iniciativa  europea d'ocupació que té per objectiu reduir l'atur d'entre els joves a partir de:

  • Accions Formatives
  • Suport a l'Emprenadoria
  • Orientació
  • Bonificació a les empreses

Vine a parlar amb la nostra Impulsora Juvenil. 
L' important és no quedar-te en stand by! 
Ella t'informarà de com inscriure't,  i et farà acompanyament.
L'horari d'estiu és de 9,30 a 13,30

Pots també seguir-ho pel facebook: https://www.facebook.com/pages/Oficina-Jove-Baix-Ebre/748618885180803?ref=hl

Més informació a :
Web: garantiajuvenil.gencat.cat
Tel: 012

 
Vídeos de promoció del programa de Garantia Juvenil
 

L’Informe d’Economia Local i Regional de les Terres de l’Ebre de 2014, elaborat per la URV, detecta la recuperació econòmica al territori

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 09 Juliol 2015

La Diputació reedita la seva col·laboració amb la CELIR per a 2015

Un moment de la intervenció de Josep Poblet a la presentació de l'Informe
Un moment de la intervenció de Josep Poblet a la presentació de l'Informe
 
La Càtedra d’Economia Local i Regional (CELIR) del campus Terres de l’Ebre de la URV ha presentat, per quart any consecutiu, l’Informe Anual d’Economia Local i Regional de les Terres de l’Ebre que, segons el catedràtic d’Economia i director de la CELIR, Juan Antonio Duro, “a partir de fer una revisió de l’economia de l’any tancat proporciona una informació als agents socioeconòmics del territori perquè els sigui d’utilitat a l’hora de prendre decisions o orientacions”. En els set capítols de l’Informe s’analitza l’evolució empresarial i dels sectors primari, industrial, energètic i turístic, i es revisen els serveis públics, l’evolució demogràfica i la conjuntura territorial. Després d’analitzats tots aquests aspectes, l’any 2014, segons Duro, “el podríem qualificar d’esperançador perquè es va començar a veure, gràcies a la conjuntura nacional i internacional, una millora en el nivell de confiança dels emprenedors i dels consumidors, que ha animat el consum privat afavorint per primera vegada la creació de llocs de treball i frenat la seva destrucció”.
 
L’any passat, segons l’anàlisi presentada, s’ha vist com creixia l’economia gràcies al sector serveis, però també a registres positius en la indústria i, per primer cop des de l’inici de la crisi, el sector de la construcció també tornava a generar llocs de treball i fins i tot l’agricultura també mostrava xifres en positiu. El 2014 també ha estat l’any en què s’ha constatat per primer cop des de l’inici de la crisi que la xifra de persones cotitzants a la seguretat social ha crescut fins arribar a un creixement interanual els darrers mesos del 2,7%. Aquests augments, segons Duro, “fan que per primer cop hi hagi una esperança fonamentada de redreçament i de recuperació”. També ajuda a tenir una visió optimista la disminució del 7,1% del nombre de persones aturades del darrer trimestre de 2014 que es dóna en tots els nivells educatius, d’edats i de sexes, excepte en els majors de 50 anys que continuen tenint problemes per reincorporar-se al mercat laboral.
 
Tot i l’optimisme que vol traspuar l’Informe, també es fa un toc d’atenció sobre els aspectes negatius que poden limitar el creixement del territori i que sembla que es perpetuen en el temps, com ara la reducció de la població. “Un territori que perd població és un territori que sagna i que hipoteca el seu futur”, sentencia el document, després del 2% de població perduda l’any passat; o el fet que el creixement a nivell general es torni a basar només en la demanda interna: “No és desitjable a mitjà ni a llarg termini perquè es poc competitiu i està basat en l’endeutament”. També són aspectes preocupants, que s’han de superar, que no es generi ocupació per a les persones aturades de més edat, les “insuportables” altes taxes d’atur, la poca qualitat d’aquesta ocupació o les dificultats per retenir capital humà, entre d’altres.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Conveni de col·laboració

El president de la Diputacióde Tarragona, Josep Poblet, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han coincidit en remarcar la importància de l’Informe presentat perquè fa una anàlisi de la situació del territori, dels seus punts forts i també dels febles, a més de ser un document que marca l’orientació i dóna algunes pautes cap a on es pot anar. Tots dos han coincidit també en el seu parlament en la importància que tot el territori, administracions, empresaris i universitat, treballin conjuntament per aconseguir noves estratègies de desenvolupament. La presentació ha comptat amb la participació, a més del rector Josep Anton Ferré, del catedràtic Juan Antonio Duro, i del president Josep Poblet, del director del Campus, Azael Fabregat; amb la de l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, i la del regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tortosa, Emili Lehmann.

Durant l'acte, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han signat el conveni de col·laboració en virtut del qual la Diputació atorga 20.000 euros per tal de dur a terme les activitats de la Càtedra de 2015.

- See more at: http://www.dipta.cat/ca/noticies/linforme-deconomia-local-i-regional-de-les-terres-de-lebre-de-2014-elaborat-la-urv-detecta#sthash.OlbnRcsl.dpuf

Jornades Gastronòmiques de la Patata 2015

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 22 Juny 2015

Cartell Jornades Patata 2015 web

Calendari d'obertura dels establiments comercials en diumenge i dies festius per als anys 2016 i 2017

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 02 Juny 2015

DOGC Núm. 6883 - 2.6.2015                        DEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ

ORDRE EMO/156/2015, de 22 de maig, per la qual s'estableix el calendari d'obertura dels establiments comercials en diumenge i dies festius per als anys 2016 i 2017

Article 1
Els vuit dies festius que els establiments comercials de Catalunya poden romandre oberts al públic per als anys 2016 i 2017, d'acord amb el que estableix la Llei 3/2014, de 19 de febrer, d’horaris comercials i de mesures per a determinades activitats de promoció (DOGC núm. 6568, de 24.2.2014), són els següents:
Per a l’any 2016:
3 i 10 de gener.
3 de juliol.
15 d’agost.
6, 8, 11 i 18 de desembre.
Per a l’any 2017:
8 de gener.
2 de juliol.
1 de novembre.
6, 8, 10, 17 i 24 de desembre.

El Consell Comarcal del Baix Ebre posa a disposició del teixit empresarial el programa Reempresa de la Diputació de Tarragona

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 23 abril 2015

Untitled-1

Tortosa, 23 d’abril de 2015. El Consell Comarcal del Baix Ebre ha presentat aquest matí el programa Reempresa de la Diputació de Tarragona, que posa en contacte empresaris que volen vendre el seu negoci amb emprenedors disposats a comprar-lo.

Reempresa és un projecte que s’està implementant a les comarques de Tarragona fruit d’un conveni de col·laboració entre la Diputació i la patronal Cecot i presentat el passat mes de novembre. La implementació del programa s’està duent a terme a través de les àrees de promoció econòmica dels Consells Comarcals de Tarragona.

La presentació d’avui ha comptat amb la participació de Xavier Royo, vicepresident de Dinamització Econòmica del Consell Comarcal del Baix Ebre i president de Baix Ebre Innova; Joan Josep Malras, diputat delegat de Recursos Humans i Ocupació  i Promoció Econòmica de la Diputació de Tarragona; Antoni Abad, president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya i Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya.

baixeb

Reempresa a Tarragona

Actualment, les comarques tarragonines ja tenen més de 150 empreses inscrites al programa. Els motius de cessió d’aquestes empreses són diversos. En termes relatius, el 30% de les empreses cerquen relleu per jubilació del propietari/a, el 20% per canvi de professió, el 20% per motius personals, el 15% per canvi de domicili i el 11% per problemes de salut, entre d’altres.

En quant a reemprenedors, ara mateix hi ha més de 200 persones a la demarcació interessades en el procés de reempresa.

El preu mig efectiu pagat per la reempresa d’empreses a través del Centre de Reempresa de Catalunya és de 51.000€, tot i que varia substancialment depenent del sector i activitat. La inversió induïda total a la província de Tarragona ja ha superat els 518.000€.

Afavorirlacontinuïtatdelesempreses

Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya. És un nou model d’emprenedoria i creixement empresarial segons el qual un nou emprenedor pren el testimoni en la gestió d’una companyia ja existent.

El Centre de Reempresa oferirà assessorament i formació a tots dos col·lectius (cedents d’empresa i reemprenedors) sobre les característiques dels processos de compravenda d’empreses i l’elaboració d’un pla de reempresa o de cessió.

Així mateix, el servei es complementa amb dues guies informatives —l’una, enfocada als empresaris, i l’altra, als emprenedors— i un portal web (www.reempresa.org) que recull tota la informació sobre el procés de transmissió i que permet sol·licitar assessorament, de manera que esdevé un mercat transparent a Internet on trobar l’oferta i la demanda d’empreses.

Aquesta és una aposta per promoure un mercat que, tot i els reptes actuals derivats de la situació de crisi, segueix sent susceptible de generar un creixement econòmic. Per aquest motiu, es considera necessari promocionar, fomentar i facilitar la reempresa com un mitjà de supervivència del teixit empresarial actual i futur de la demarcació de Tarragona.

Col·laboració Reempresa-CaixaBank

CaixaBank, compromesa amb els recolzament als emprenedors, dona suport a Reempresa amb assessorament personalitzat i productes a mida a través del programa CaixaNegocis, adreçat a microempreses, comerços i autònoms.

L’entitat ofereix als emprenedors proximitat i innovació, amb un equip de gestors especialitzats en el segment emprenedor que es desplacen al lloc de treball del client i poden fer des d’allà la tasca d’assessoria i contractació de productes gràcies a eines tecnològiques avançades.

Així mateix, CaixaBank ofereix noves solucions de productes i serveis als emprenedors. Entre d’altres avantatges, disposa d’una línia de crèdit de 175 milions per a finançar tant les operacions d’adquisició i traspàs com la posada en marxa de la nova etapa de les empreses.

Actualment, CaixaBank és l’entitat líder en el segment de professionals i autònoms, amb més d’1,3 milions de clients i una penetració dels 31,19%.

XI Fòrum d'Ocupació Universitària

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 13 abril 2015
El Fòrum de l'Ocupació posa al teu abast les empreses més importants del nostre entorn
Vine al Fòrum i aprofita la teva oportunitat!


Accés a les ofertes de treball i de pràctiques

Orientació sobre els perfils i carreres professionals

Assessorament sobre les vies d'accés als processos de selecció

Presentacions d'empreses

Tallers i xerrades sobre recerca de feina


Aquí teniu totes les activitats programades

Cartell