El govern estatal posa a disposició de particulars i negocis una línia de subvencions pels aiguats, amb termini de sol·licitud fins el 13 de novembre.
El govern estatal engega una línia d’ajuts i serveis per a les persones i empreses afectades pel pas de la DANA Alice a les Terres de l’Ebre. L’executiu central posa a disposició de particulars i negocis una sèrie de subvencions després dels danys causats pels aiguats, que es poden sol·licitar fins el pròxim dijous 13 de novembre.
Coneix, a continuació, tota la informació:
Qui es pot acollir?
- Les unitats familiars o de convivència econòmica que hagin patit danys personals o materials, ponderant, a aquests efectes, la quantia de l’ajut en proporció als recursos econòmics de què disposin per fer front a una situació d’emergència o catàstrofe.
- Les persones físiques o jurídiques titulars d’establiments mercantils, industrials o de serveis, amb menys de cinquanta treballadors, els locals de negoci o béns afectes a aquesta activitat dels quals hagin estat danyats directament pels fets derivats de la situació d’emergència o de naturalesa catastròfica.
- Les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal que hagin patit danys en elements comuns d’ús general que afectin tant la seguretat com la funcionalitat de l’immoble, derivats de la situació d’emergència o de naturalesa catastròfica.
- Les persones físiques o jurídiques que, requerides per l’autoritat competent, hagin dut a terme una prestació personal o de béns a causa d’una situació d’emergència.
Procediment i termini de sol·licitud
Les sol·licituds s’han de presentar en el termini d’un mes des de la finalització dels fets, és a dir, fins el dijous 13 de novembre, a la Subdelegació del Govern a Tarragona, trucant per telèfon al número 977 999 000, o bé per mitjans electrònics, a la següent pàgina web:
| SOL·LICITUD D’AJUTS PER LA DANA ALICE |
| AQUÍ |
Servei notarial gratuït de suport als afectats
També hi ha la possibilitat d’aixecament gratuït d’acta notarial de constatació de danys, per tal de tramitar amb major seguretat les ajudes, reclamacions o assegurances corresponents.
La tramitació telemàtica es pot fer a través de:
| SEU ELECTRÒNICA NOTARIAL |
| Opció 1) Portal Notarial – AQUÍ |
| Opció 2) Colegio Notarial – AQUÍ |
Els afectats que no puguin fer ús dels mitjans digitals, també tenen l’opció de la tramitació presencial, acudint a qualsevol notaria del seu municipi o comarca, on rebran assistència directa per a emplenar la sol·licitud i tramitar l’acta.
Contacte de suport
L’administració central, a més, posa a disposició del públic un contacte de suport, trucant per telèfon al Col·legi Notarial de Catalunya, al número 93 317 48 00, o bé via correu electrònic, mitjançant l’adreça [email protected]




