Acompanyament i suport a la viabilitat de 30 nous projectes
- Barcelona: 3 de febrer a 9.30h a la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya: Carrer de Premià, 15, Barcelona.
- Tarragona: 10 de febrer a 9.30h al Espai Tabacalera, Av. Vidal i Barraquer, s/n, Tarragona
- Lleida: 10 de febrer a 18h a Global Lleida.
- Girona: 11 de febrer a 16h al Centre d’Iniciatives Locals: Carrer de Tarragona, 40, Girona.
Presentació
L’acció consisteix en l’acompanyament expert per al disseny i posada en marxa de 30 projectes de l’economia social i cooperativa. Les accions han de permetre a les persones emprenedores participants millorar el disseny inicial del model de negoci, reforçar la seva proposta de valor, enfortir la viabilitat i iniciar la seva activitat económica.
Objectius
-
Afavorir la creació d’empreses de l’economia social i cooperativa.
-
Enfortir la viabilitat de projectes de l’economia social i cooperativa participants acompanyant-los en:
-
Planificació estratègica del pla d’empresa.
-
Suport a la presa de decisions.
-
Recolzament en el procés de constitució de l’empresa.
Continguts
Es treballaran els aspectes clau per a l’arrencada i les primeres passes dels projectes:
-
Model de negoci
-
Viabilitat econòmica
-
Estratègia comercial i de comunicació
-
Gestió econòmica i financera
-
Competències de les persones emprenedores
-
Suport en el procés de creació de l’organització
L’acompanyament individual permetrà ajustar els continguts a les necessitats específiques de cada projecte.
Metodologia i Estructura
4 sessions de treball col·lectives (5 hores/sessió) per aportar eines per al disseny i desenvolupament del projecte i afavorir l’intercanvi de coneixements i experiències entre els projectes participants. Les sessions col·lectives permetran treballar i compartir els àmbits claus del model de negoci.
Acompanyament individualitzat (30 hores/projecte) per part d’una persona experta per a recolzar l’equip emprenedor en les seves primeres passes.
Destinataris
Persones emprenedores de l’economia social i cooperativa que reuneixin els següents requisits:
-
Disposar d’una idea de negoci sòlida i/o tenir menys d’un any d’activitat.
-
Tenir un interès ferm per millorar i la voluntat explícita de posar en marxa accions durant l’any 2015.
-
Facilitar la interlocució i la implicació de les persones rellevants de la iniciativa/ empresa al llarg de l’acompanyament.
-
Treballar conjuntament amb la persona experta.
-
Compromís de participació en les diverses accions segons el calendari determinat.
Calendari
Sessions col·lectives (5h/sessió) al març, maig, juliol i octubre en l’horari de 9:30 a 14:30h (pendent de tancar dates).
Acompanyament individualitzat de 8 mesos (de març a octubre). Les sessions seran acordades mútuament entre l’empresa participant i l’equip d’experts.
Procés de selecció de les iniciatives participants
El procés de selecció de projectes està dividit en 2 fases:
-
Avaluació de bases i avaluació tècnica en base al formulari presentat.
-
Entrevista personal per aprofundir en l’equip de treball i la viabilitat del projecte.
Els aspectes que es valoraran per seleccionar a les empreses beneficiàries
-
Maduresa de la idea.
-
Impacte social.
-
Equip emprenedor.
-
Motivació i compromís per participar en la iniciativa.
-
Viabilitat econòmica.
-
Grau d’innovació.
-
Coherència del projecte.
Termini
El termini per a formalitzar la sol·licitud finalitza el dia 13 de febrer de 2015.
Les empreses es seleccionaran d’acord a la seva adequació amb els objectius de l’activitat, els criteris a valorar i tenint en compte l’ordre d’inscripció.
Dubtes i consultes
Es realitzaran 4 sessions de difusió i informació de l’acció arreu de Catalunya, les dates i els emplaçaments es podran trobar a www.aracoop.coop/agenda/
Per a més informació: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.