Un 175è aniversari per tothom, de l’11 al 14 d’abril a Roquetes

La ciutat es vestirà de gala durant quatre intensos dies, amb una dotzena d’actes lúdics, culturals i institucionals per celebrar l’efemèride.

Una Festa del 14 d’Abril molt especial. Roquetes celebrarà el 175è aniversari de la seva independència amb quatre intensos dies carregats d’actes lúdics, culturals i institucionals, entre el divendres 11 i el dilluns 14 d’abril. La programació estarà pensada per a tots els públics, tant adult com infantil, i tindrà lloc en diversos espais com el Pavelló Municipal, l’Ajuntament o a peu de carrer. Les entrades ja es troben disponibles a través del canal d’eÀgora, i gaudiran de preus populars per tal d’afavorir la participació de tots els roqueteros i roqueteres.

L’alcalde de Roquetes, Ivan Garcia, i el regidor de Cultura i Festes del municipi, Sisco Ollé, han estat els encarregats de presentar aquest dimarts el cartell i el programa complet d’activitats, explicant tots els detalls de la commemoració de l’efemèride.

Les iconografia de la ciutat, representada al cartell

Durant l’acte, s’ha donat a conèixer el cartell de la festa, que inclou les principals icones i símbols de Roquetes. “Hi observem els elements més representatius de la ciutat, com el Mercat, l’Observatori, l’església, els gegants, el cim del Mont Caro o la punyeta, el nostre dolç típic”, ha ressaltat l’alcalde, Ivan Garcia.

El dibuix, presidit pel logotip del 175è aniversari, és obra del jove il·lustrador Josep Brull, i pretén fer “una picada d’ullet als més joves”, tal com ha relatat el batlle, a través del hashtag #14A del títol, per convidar-los també a ser partícips dels actes. “Volem involucrar i que s’hi senti identificat tothom, des dels més petits fins als més grans”, ha assenyalat Garcia.

Música, recreacions i agermanament

En l’especial del 175è aniversari del municipi hi haurà activitats de tota mena, entre les quals no hi faltarà la música, una obra teatral o un acte d’agermanament. Així, entre d’altres, destacaran el concert del cantautor Joan Rovira i l’actuació de l’Orquestra la Fiesta, el dissabte 12 a la nit, o el gran concert de la Lira Roquetense i la Banda de Música Municipal de Tortosa, del diumenge 13 al migdia.

Ja el dia gran, el 14 d’Abril pel matí, arribarà el plat fort amb la recreació teatral ‘De Roquetes Vinc’ al carrer de la Gaia, a càrrec de la companyia local Sinèrgia, on es representarà el primer dia de la història de la ciutat. A continuació, tindrà lloc l’acte d’agermanament amb el poble francès de Saint Marcel sur Aude, que acull l’Ateneu Republicà de Narbona, on reposa l’últim alcalde republicà de Roquetes, Joan Castells ‘l’Àguedo’, exiliat a França i que va morir el 1944.

Artistes de proximitat, en un programa sostenible

Tanmateix, l’alcalde de Roquetes, Ivan Garcia, ha remarcat el “segell local” dels artistes que es donaran cita en les diferents expressions musicals i culturals del cartell. “Seran persones de Roquetes, ebrenques o de territoris pròxims com el País Valencià, afectats directament per la DANA, en el cas de l’orquestra”, ha indicat, posant en valor que es tracta d’un programa “realista i sostenible econòmicament”, que encaixa amb les possibilitats de l’Ajuntament.

Al seu torn, el regidor de Cultura i Festes, Sisco Ollé, ha contextualitzat la importància de la festivitat, recorrent a la història fundacional de la ciutat. “El 1850, Roquetes ja era un nucli format, amb església pròpia i vora 4.000 habitants. La constitució d’aquell primer Ajuntament va tenir lloc a la casa del primer alcalde, Ramon Bosch, al carrer de la Gaia. Eren pagesos, però se’n van sortir endavant, i gràcies al seu esforç i al de molta altra gent, avui celebrem el nostre 175è aniversari”, ha subratllat.

A la vegada, tots dos han aprofitat l’ocasió per convidar tota la ciutadania de Roquetes i d’arreu de les Terres de l’Ebre a participar dels actes, i gaudir d’un cartell que no vol deixar indiferent ningú.

PROGRAMA COMPLET
AQUÍ

 

ENTRADES
AQUÍ

 

Altres notícies que poden ser del teu interès…