Serà el 21 de juliol a l’Observatori de l’Ebre, en una prova ciclista que puja a la categoria 1.1 de la UCI World Tour, amb equips professionals de primer nivell.
Nova cita amb l’esport d’elit. Roquetes acollirà el proper 21 de juliol la sortida de la segona edició de la Clàssica Terres de l’Ebre ‘Reserva de la Biosfera’, a l’entorn d’un lloc emblemàtic de la ciutat com és l’Observatori de l’Ebre. La prova comptarà com a millora destacada amb el seu ascens fins a la categoria 1.1 de la UCI World Tour, fet que permetrà que prenguin part d’aquesta cursa ciclista professional equips de primer nivell mundial, com ara Movistar Team.
L’esdeveniment, una clàssica d’un dia, tindrà final a Tortosa, l’endemà de la Festa del Renaixement, i recorrerà de nou les quatre comarques ebrenques, el Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, amb un recorregut d’entre 170 i 190 quilòmetres que s’està acabant de perfilar. L’itinerari serà diferent respecte a la primera edició, sense final al cim del Mont Caro, però igualment atractiu i alhora exigent.
Retransmissió televisiva als cinc continents
Novament, l’organització de la Clàssica Terres de l’Ebre ‘Reserva de la Biosfera’ treballa per poder oferir la retransmissió televisiva a escala internacional, aprofitant la jornada de descans del Tour de França.
La prova passarà per diverses poblacions ebrenques, posant en valor el territori, el seu patrimoni turístic, cultural, esportiu i gastronòmic. A més, convertirà la cursa en una gran finestra promocional cap a l’exterior, mostrant uns recorreguts variats, de tots tipus, per a tots i totes els amants del ciclisme.
Ivan Garcia: “Promocionarem Roquetes i l’Observatori a tot el món”
L’alcalde de Roquetes, Ivan Garcia, ha manifestat que “un cop més la ciutat aposta i està al costat del binomi entre esport i turisme”. “Una prova d’aquestes característiques permet situar Roquetes i les Terres de l’Ebre al mapa mundial. Es tracta d’una gran oportunitat per promocionar un espai emblemàtic del nostre municipi com és l’Observatori de l’Ebre. És una institució centenària, que realitza una labor importantíssima en el camp de la investigació, i que posarem en valor i donarem a conèixer als cinc continents amb la sortida de la cursa”, ha assenyalat el batlle roquetero.
Per part de Tortosa, el seu alcalde, Jordi Jordan, ha destacat la importància de tornar a acollir l’arribada d’una prova ciclista de primer nivell. “I ho fem amb una segona edició de la Clàssica Terres de l’Ebre, que puja de categoria i que, per tant, situarà Tortosa i el nostre territori al mapa del ciclisme internacional”, ha afirmat Jordan. Segons l’alcalde, l’arribada a Tortosa, l’endemà del final de la Festa del Renaixement “serà una oportunitat immillorable per mostrar al món la riquesa cultural, patrimonial i paisatgística que tenim”. “Estem molt contents de formar part d’esta cita esportiva que combina esforç, territori i promoció, i que, sens dubte, tornarà a ser un gran èxit per a totes les poblacions per on passarà la cursa”, ha conclòs Jordan.
La cursa no seria possible sense la implicació i l’ajut de la Generalitat de Catalunya. Montse Pegueroles, representant territorial d’Esports a les Terres de l’Ebre: “el Departament d’Esports dona suport a tots els esdeveniments esportius que serveixen per promocionar el nostre territori i, com en aquest cas, donen a conèixer la riquesa de les quatre comarques ebrenques i el seu gran potencial com a destinació en turisme esportiu. Es una segona edició de consolidació de la Clàssica, fet que estem molt orgullosos i confiem que en siguin per molts anys més”.
Per la seva banda, el vicepresident de la Diputació de Tarragona, Enric Adell, destaca la importància de l’esdeveniment ciclista per les Terres de l’Ebre: “estem molt contents que la prova tiri endavant i es pugui consolidar. Des de la Diputació de Tarragona fa uns anys que apostem pel cicloturisme, pel turisme de qualitat, per potenciar el nostre territori… i una prova com aquesta, que aquest any a més a més ha pujat de categoria, encaixa dintre els nostres objectius. Serà una Clàssica preciosa, que passarà per les quatre comarques i que tornarà a mostrar les Terres de l’Ebre a tot el món. Som un territori amb molt d’encant, ple d’oportunitats i hem de continuar apostant per esdeveniments esportius internacionals que també ens situen al món”.
Finalment, Néstor Biosca, president del Club Esportiu Montsià i alma màter d’aquesta prova, ha expressat que “estic molt content perquè les institucions s’han alineat i totes veuen el gran potencial que té la cursa per la promoció i activació del nostre territori. Fer i aconseguir el que vàrem fer l’any passat no era gens fàcil, així també ho ha reconegut la UCI (Unió Ciclista Internacional), que ens ha premiat amb un ascens de categoria. Estem actualment a la categoria 1.1 del calendari mundial, que és la mateixa categoria que tenen curses molt consolidades al calendari ciclista. La col·laboració de tots és molt important, així que aquest any també hem demanat l’ajut a la Penya Ciclista Baix Ebre per seguir creixent i consolidant el ciclisme i la prova al nostre territori. Un territori fantàstic en tot, però ideal per al ciclisme en totes les seves versions”.