Notícies de dinamització econòmica

Actualitat sobre el comerç a Roquetes

El Govern aprova ajuts urgents

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 23 Octubre 2020

El Govern de la Generalitat ha aprovat un paquet de mesures urgents per donar suport als sectors econòmics més afectats per les noves mesures de contenció de la COVID-19, que van entrar en vigor el 16 d’octubre.

SUBVENCIONS PER A AUTÒNOMS I PIMES RESTAURACIÓ I ESTÈTICA
D’una banda s’habiliten subvencions per a autònoms i pimes dels àmbits de la restauració i d’estètica i bellesa que vegin reduïda la seva facturació pel tancament d’activitats. La dotació inicial per aquesta línia de subvencions es de 40  milions d’euros, que es podran ampliar. L’import màxim concedit per cada beneficiari serà de 1.500 euros. L’acord preveu un termini de cinc dies perquè els establiments afectats traslladin de forma telemàtica les sol·licituds de subvencions, que s’articularan a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, CCAM.

PRÉSTECS DE 15.000 EUROS PER RESTAURACIÓ I COMERÇ
D’altra banda, el paquet de mesures aprovades pel Govern inclou també la posada en marxa d’una nova línia de finançament a través d’Avalis de Catalunya i l’ICF. L’objectiu dels crèdits, denominats AVALIS ICF Restauració i Comerç, és impulsar la reactivació dels negocis del sector de la restauració i el comerç apostant per nous models de negoci per rellançar l’activitat, cobrir les necessitats de liquiditat i assegurar el manteniment de llocs de treball. Aquests préstecs s’adrecen a persones treballadores autònomes i microempreses del sector de la restauració i del petit comerç que hagin vist afectada la seva activitat arran de les mesures implementades a causa de la COVID-19. La línia de préstecs està dotada inicialment amb 20 milions d’euros.
Aquests préstecs es poden sol·licitar digitalment a partir d’avui a la web d’Avalis de Catalunya, www.avalis.cat.

Per a més detall clicar aquí.

Webinar ajuts a restauració i estètica

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 23 Octubre 2020

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, CCAM, ha preparat una webinar per dilluns 26 d’octubre a les 12:00h per informar sobre les subvencions per a la restauració i els centres d’estètica i bellesa afectats econòmicament per la COVID-19.

En aquesta sessió, “Presentació d’incentius en l’àmbit de les activitats de restauració i dels centres d’estètica i bellesa”, es veuran quines són les característiques i com s’han de sol·licitar els incentius dels 40 milions d’euros que la Generalitat destina al sector de restauració i centres d’estètica i bellesa per pal·liar els efectes ocasionats pel tancament durant 15 dies arran de la crisi de la COVID-19. La presentació anirà a càrrec de la Sra. Muntsa Vilalta, directora general de Comerç i directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya. Un cop realitzada la presentació, la Sra. Marta Raurell, cap de l’àrea de Comerç del CCAM, respondrà els dubtes i preguntes que tinguin els inscrits a la webinar.


Per fer la inscripció cliqueu aqui.

https://twitter.com/ccamcat

Seminari sobre tècniques alternatives a la gestió de persones

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 20 Octubre 2020


En aquest itinerari abordarem diferents tècniques alternatives a la gestió de les persones com el treball en equip, la implicació del talent, el valor de les persones i la innovació i agilitat de l’empresa. L’objectiu és assegurar la continuïtat del negoci des de la perspectiva del talent i del propòsit de l’equip.


1a sessió – 26/10 – Descobreix el valor de les persones

  • Afrontar el repte de món actual
  • Que l’estratègia siguin les persones
  • El treball no té gènere
  • La importància de conèixer el valor de cada persona

2a sessió – 28/10 – Treball en equip

  • Diversificació de la plantilla
  • La motivació, l’empatia i la confiança com a base del treball en equip
  • Transversalitat i col·laboració orgànica
  • Treball a distància
  • Lideratge democràtic

3a sessió – 2/11 – Implicació i atracció del talent

  • Perfil del nou talent, més enllà del salari
  • Implicació del Talent Intern
  • El Propòsit com a eix vertebrador
  • Estratègies de màrqueting per atreure talent
  • Formació a persones en potencial
  • Gamificació per formar

4a sessió – 4/11 – Innovació i agilitat en l’ADN de l’empresa

  • Digitalitzar els llocs de treball
  • Persones que impulsen el canvi tecnològic
  • Fomentar l’actitud envers la innovació i l’agilitat
  • Comunicació interna
  • Aprenentatge continuat
  • Pla d’inversions en formació

Horari: de 16.30 a 18.30 h
Modalitat: Online
Imparteix: TalentUp!, un equip de facilitadors i mentors especialistes en la gestió del talent, la motivació i l’empatia.

Fes la teu inscripció!

Programa d’assessorament integral i dos cicles de seminaris a les empreses

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 19 Octubre 2020

El Consell Comarcal del Baix Ebre, a través del projecte Baix Ebre Avant, posa en marxa aquesta tardor un programa d’assessorament integral dirigit a microempreses i pimes. Es tracta d’un programa d’assessorament professional i individualitzat que, a través d’assessors experts, permetrà millorar la gestió, el funcionament i la competitivitat d’una desena de negocis.
Aquest programa va adreçat a microempreses, autònoms i pimes amb un mínim de dos anys d’activitat que presenten necessitats de creixement, diversificació o estancament econòmic. Per participar en el programa, les empreses no han de superar els 25 treballadors i una facturació inferior als 10 milions d’euros. Les empreses interessades han de realitzar la inscripció a través del web Baix Ebre Avant (www.baixebreavant.cat).
Concretament, el programa d’assessorament s’estructura en quatre fases: diagnosi prèvia; definició d’objectius i planificació; assessorament i suport en l’execució d’accions concretes i tancament i recomanacions. Aquesta actuació està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.
També aquest mes d’octubre, Baix Ebre Avant començarà dos cicles de seminaris: un sobre transformació digital i indústria 4.0 adreçat a la indústria manufacturera i un altre per professionalitzar les empreses del Baix Ebre. Pel que fa al cicle de seminaris sobre transformació digital inclou quatre sessions que tindran lloc entre els mesos d’octubre i novembre al viver d’empreses Baix Ebre Innova. Unes sessions que tenen l’objectiu de capacitar les empreses manufactureres en els conceptes, tecnologies i metodologies vinculades a la transformació digital i la indústria 4.0 per millorar la competitivitat, promoure una ocupació de qualitat i dinamitzar econòmicament el territori.
Finalment, el seminari per professionalitzar les empreses inclou sis sessions, que es duran a terme entre els mesos d’octubre i novembre. L’objectiu d’aquest cicle de seminaris és capacitar les empreses en coneixements que reforcen el desenvolupament de la seua activitat empresarial, milloren l’eficàcia i eficiència del seu negoci i impulsen el seu creixement empresarial per tal de generar una ocupació digna al territori.

VII Jornada Cooperativisme i Economia Solidària

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 19 Octubre 2020

Jornada Cooperativisme 2020 12

 

URV Emprèn, la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i CoopCamp us convida a participar a la setena edició de la Jornada Cooperativisme i Economia Solidària sobre "L'habitatge cooperatiu en règim de cessió d'ús" que tindrà lloc el proper 12 de novembre a les 18h a través de Zoom.

Comptarem amb una conferència per part de Cristina Grau, seguit d'una taula rodona amb 4 experts. 

Enllaç gratuït d'inscripcionshttps://zoom.us/webinar/register/WN_oaGf99VeT-KVgDTkwS0x_A

La plataforma Zoom permet que hi puguin interactuar fins a 100 persones amb els ponents, en la part final de la sessió.

Donat que el nombre de participants en la plataforma Zoom és limitada, l’acte també es retransmetrà en directe pel canal de Youtube URV Emprèn de la Càtedra i quedarà disponible per poder veure’l en diferit.

 

 

III Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 19 Octubre 2020

Amb l'objectiu de donar suport al petit comerç i frenar la seva desaparició, la Secretaría de Estado de Comercio del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, en col·laboració amb la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) i amb la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos S.A. S.M.E convoca la Tercera edición del Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista, amb la fi de promoure el talent i la innovació i contribuir a generar solucions tecnològiques al comerç minorista i que serveixin per dinamitzar i modernitzar el petit comerç.

La defensa del petit comerç és un objectiu que requereix de l'acció conjunta de tots els actors implicats: les Administracions, les organitzacions de l'àmbit privat i la societat en el seu conjunt.

Entre els destinataris del Concurs es troba la població jove, estudiants, emprenedors/es, etc. La millors idees rebran un premi en metàl·lic i els guanyadors tindran l'oportunitat de presentar els seus projectes en un Acte d'entrega de premis.

La dotació econòmica dels premis ha augmentat notablement, passant dels 5.000€ de la II Edició a 34.000 € a la present Edició, essent el primer premi de 10.000€.

Resolució de la Convocatòria (amb els 2 annexes necessaris per la presentació, en format electrònic, dels projectes). S'han de remetre els 2 Annexes a la següent adreça: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Termini de presentació dels projectes finalitza el 31 d'octubre de 2020

Butlleta resum d'informació bàsica del concurs: objectius, categories, destinataris, criteris de valoració, etc.

III Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 19 Octubre 2020

Amb l'objectiu de donar suport al petit comerç i frenar la seva desaparició, la Secretaría de Estado de Comercio del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, en col·laboració amb la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) i amb la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos S.A. S.M.E convoca la Tercera edición del Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista, amb la fi de promoure el talent i la innovació i contribuir a generar solucions tecnològiques al comerç minorista i que serveixin per dinamitzar i modernitzar el petit comerç.

La defensa del petit comerç és un objectiu que requereix de l'acció conjunta de tots els actors implicats: les Administracions, les organitzacions de l'àmbit privat i la societat en el seu conjunt.

Entre els destinataris del Concurs es troba la població jove, estudiants, emprenedors/es, etc. La millors idees rebran un premi en metàl·lic i els guanyadors tindran l'oportunitat de presentar els seus projectes en un Acte d'entrega de premis.

La dotació econòmica dels premis ha augmentat notablement, passant dels 5.000€ de la II Edició a 34.000 € a la present Edició, essent el primer premi de 10.000€.

Resolució de la Convocatòria (amb els 2 annexes necessaris per la presentació, en format electrònic, dels projectes). S'han de remetre els 2 Annexes a la següent adreça: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Termini de presentació dels projectes finalitza el 31 d'octubre de 2020

Butlleta resum d'informació bàsica del concurs: objectius, categories, destinataris, criteris de valoració, etc.

Formació i assessorament per a la digitalització de negocis de proximitat - 3a edició

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 15 Octubre 2020

Inscripcions

Us informem que les inscripcions per aquesta formació estan tancades en arribar al nombre màxim de persones participants. Seguiu atents a noves edicions en els propers mesos! 

Si desitgeu rebre un correu per estar informats de quan s’obrin novament les inscripcions només cal que ompliu aquest formulari demanant-ho.

 

Networking'2020 TE

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 09 Octubre 2020

L’Agència de Desenvolupament del Baix Ebre i Montsià, l’Àrea de Joventut d’Amposta, l’Ajuntament de la Sénia, Agricultura i la Direcció General de Joventut hem unit els nostres recursos tècnics i econòmics per organitzar dos Networkings aquest 2020 a les Terres de l'Ebre. 

obert a totes les empreses i joves de les Terres de l'Ebre, i a totes aquelles persones que vulguin retornar. 

Els Networkings es realitzaran de forma presencial, amb aforament limitat i inscripció prèvia, sempre que les condicions sanitàries ho permetin. Si no fos possible es realitzaran on-line. 

Ofertes feina networing

Nota informativa sobre el nou Procediment d’Habilitació dels Allotjaments Turístics

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 09 Octubre 2020

A partir del 8 d'octubre de 2020 la tramitació de l’habilitació dels Hotels, Apartaments Turístics, Turisme Rural i Càmpings s’unifica,  integrant en un sol tràmit l’habilitació municipal i la posterior inscripció al Registre de Turisme de Catalunya competència de la Generalitat de Catalunya, segons preveu el DECRET 75/2020, de 4 d'agost, de turisme de Catalunya.

La integració en un únic tràmit permet que el titular de l’activitat no hagi d’aportar les dades més d’una vegada.

Per fer-la possible, aquesta tramitació s’iniciarà des del portal de la Finestreta Única Empresarial (FUE), canalempresa.gencat.cat.

En l’apartat d’allotjaments turístics està disponible la informació i els tràmits corresponents, que s’aniran actualitzant a partir del dia 8 d’octubre. A les fitxes de tràmit es recull la informació dels requisits i documents que s’han d’enviar segons el cas i el tipus d’allotjament.

Un cop complimentades les dades del formulari, des de l’Oficina de Gestió Empresarial farem arribar la informació a l’Ajuntament on s’ubica l’allotjament a través d’EACAT, per tal que confirmi si les dades declarades o comunicades són correctes. En cas que sigui així, l’Oficina de Gestió Empresarial farà la inscripció al Registre de Turisme i ho comunicarà novament a l’Ajuntament i al titular de l’activitat.

La inscripció al Registre és un tràmit que no té cost, però l’habilitació municipal si que pot requerir del pagament d’una taxa, en cas que sigui així, l’ajuntament ho farà saber als titulars de les activitats per tal que puguin fer efectiu el pagament de la mateixa abans d’iniciar l’activitat.

Cal tenir present que, en el cas de càmpings de més de 1.500 unitats d’acampada, subjectes a autorització ambiental, les altes i les modificacions substancials s’han de presentar davant l’OGAU corresponent. En aquesta pàgina trobareu el contacte de les OGAU.

 

Seminari sobre tècniques alternatives a la gestió de persones

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Divendres, 09 Octubre 2020

26, 28 octubre, 2 i 4 novembre 2020 de 16.30 a 18.30h
Consell Comarcal del Montsià

En aquest itinerari abordarem diferents tècniques alternatives a la gestió de les persones com el treball en equip, la implicació del talent, el valor de les persones i la innovació i agilitat de l’empresa. L’objectiu és assegurar la continuïtat del negoci des de la perspectiva del talent i del propòsit de l’equip. Tota la informació AQUÍ.

Fes la teva inscripció!

Més info

 

 

L’Artesania pot salvar el món

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 08 Octubre 2020

Sota el lema “l’Artesania pot salvar el món”, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), impulsa la celebració de la novena edició de la Setmana d’Artesania de Catalunya, que tindrà lloc del 19 al 25 d’octubre i que, adaptant-se al nou context de crisi sanitària, aposta per fer una edició en format digital amb una programació d’activitats que es podran seguir a través del web i les xarxes socials del CCAM.

La Setmana d’Artesania presenta enguany un programa que es desenvolupa a través de 5 blocs temàtics - Artesania i Sostenibilitat; Artesania i Contemporaneïtat; Artesania i Territori; Artesania i Talent jove; i Artesania i Tecnologia. Conferències, debats, taules rodones, exposicions, o reportatges, tot amb l’objectiu de realitzar una reflexió sobre el model de societat actual, on els valors de l’artesania prenen més importància que mai, per construir una societat més justa, equilibrada i respectuosa, tant pel que fa al mode de viure, de consumir i envers el medi ambient.

A banda de totes les activitats programades, les quals podeu consultar al següent enllaç, ens agradaria que la vostra empresa o entitat participés a la Setmana d’Artesania de Catalunya. Les activitats, que poden ser de qualsevol tipus, poden tenir format presencial o digital i han de contribuir a mostrar a la societat els valors de l’Artesania esmentats més amunt.

El formulari per poder participar el trobareu clicant aquí.

URV Emprèn - Agenda Octubre

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 06 Octubre 2020

URV Emprèn - Agenda Octubre

Assessoraments i formació per a empreses

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 06 Octubre 2020

Aquesta tardor el Consell Comarcal del Baix Ebre posa a disposició de les empreses un programa d'assessorament i dos cicles de seminaris per millorar la competitivitat, el control, la gestió empresarial i l'optimització dels RRHH. 
 
Programa d'assessorament integral per a microempreses i pimes
Aquest programa ofereix sessions individuals d'assessorament i acompanyament tenint en compte la situació de cada empresa, seguint 4 fases:  

  1. Diagnosi prèvia
  2. Definició d'objectius a aconseguir 
  3. Assessorament i suport en l'execució d'accions concretes
  4. Tancament i recomanacions a curt i mig termini

 Inscriu-te aquí         Més informació

 

Seminaris sobre transformació digital i indústria 4.0 per a la indústria manufacturera 
Fruit de l’Estudi del sector manufacturer realitzat al 2019 per conèixer la  situació i necessitats del sector, s'ha dissenyat un cicle de seminaris que aposta per formar i apropar a les empreses en les tecnologies i metodologies de la indústria 4.0. Aquests són:

  1. Per què i com afrontar la transformació digital de la indústria manufacturera?
  2. Persones i digitalització a la indústria manufacturera: introducció a Agile Talent.
  3. Fabricació 3D: prototips per al sector productiu.
  4. Introducció a les tecnologies IoT per a la indústria manufacturera.

 Inscriu-te aquí         Més informació

 

Seminaris per professionalitzar les empreses del Baix Ebre
Es tracta d'un cicle de seminaris per millorar l'eficàcia i eficiència del negoci des de dues àrees: la gestió i optimització dels RRHH i, el control i la gestió empresarial. Aquests són:

  1. Pautes de comunicació positiva
  2. Cohesió d'equips de treball i comunicació interna
  3. Presa de decisions i resolució de problemes
  4. Negociació professional i influència
  5. Definició i implementació de l’estratègia en la pime
  6. Control de gestió a les pimes: costos, anticipació, rendibilitat i tresoreria

 Inscriu-te aquí         Més informació

 

                      

Jornades territorials sobre l'Agenda 2030 i els ODS

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dilluns, 05 Octubre 2020

Des del Consell de Relacions Laborals iniciem un cicle de sessions per promoure el diàleg i la sensibilització sobre l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible a nivell local.

A

Quarta parada: Tarragona

Reserveu-vos aquesta data a l’agenda:

El 8 d’octubre de 2020 tindrà lloc la jornada en línia Aterrem l'Agenda 2030 en l'àmbit local amb la participació d’entitats locals i empreses de Tarragona.

Ja estan obertes les inscripcions.

 

Més info:

https://treball.gencat.cat/ca/consell_relacions_laborals/ci/agenda-2030-ambit-local/

https://treball.gencat.cat/ca/consell_relacions_laborals/ci/agenda2030/

Webinar: "Com cercar finançament i no morir en l'intent"

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dimarts, 07 Juliol 2020

Dimecres 15 de juliol de 2020, de 10 a 11.30 hores a través de la plataforma virtual Cisco Webex Meetings

Participa en aquesta conferència web organitzada per la Unitat d'Ocupació i Emprenedoria amb la col·laboració de l'Associació SECOT i coneix les diferents fonts de finançament per tirar endavant la teva idea de negoci o reorientar el teu projecte emprenesarial arran de la COVID-19.

Durant la sessió es tractaran els següents aspectes:

  • Detecció de necessitats financeres. Quines necessitats has de cobrir.
  • Tipologies de finançament.
  • Què has de tenir en compte per triar un tipus o un altre.
  • Principals fonts de finançament. Línies específiques arran de la COVID-19.

Anima't i inscriu-te aquí!

Organitza: Diputació de Tarragona
Amb el suport del Departament d'Empresa i COneixement i el cofinançament del FSE.

 

Subvencions per a micro i petites empreses afectades econòmicament per la COVID-19.

Categoria principal o arrel: Dinamització econòmica Categoria: Notícies de dinamització econòmica
Publicat el Dijous, 11 Juny 2020

L'Àrea de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament de Roquetes informa que ja està oberta la convocatòria de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del SECTOR INDUSTRIAL i de SERVEIS A LA PRODUCCIÓ de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19.

Enllaç ordre: https://bit.ly/3heVmLn

Enllaç convocatòria: https://bit.ly/2UxEy8x

Més informació: http://empresa.gencat.cat/ca/inici/

ajuts empreses